1

Onderwerp: SPOED!: hoe droog ik mijn fondant boetseersels?

ik heb laatst voor het eerst geboetseerd, maar dat was met marsepein. Aangezien ik veel goeds lees over boetseren met fondant, aangezien dat hard wordt, ben ik nu een nijntje aan het boetseren van fondant. Het moet nl wel hard worden, anders zakt hij gegarandeerd in! Ik heb er voor de zekerheid ook wat tylose door gedaan.
Ik heb nu het hoofd en het lijfje klaar, maar nu weet ik niet hoe ik het moet laten drogen, aan de "lucht" of verpakt? Indien verpakt, hoe?
En wanneer kan ik het hoofd op het lijfje bevestigen? En kan ik de armen er al wel vast aan het lijfje bevestigen? Sorry voor de vele vragen, maar ik weet het even niet!
Alvast grote dank voor jullie reacties!!

2

Re: SPOED!: hoe droog ik mijn fondant boetseersels?

Met Tylose er door aan de lucht  drogen, wel goed laten drogen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Drogen doe je aan de lucht en ik zou het hoofd er pas op zetten als het lijf een beetje ingedroogd is. De armen kunnen er wel alvast aan. Als alles is gedroogd, moet hem stofvrij bewaren, ik doe hem dan meestal in een afgesloten doos of blik. Een paar rijstkorrels erbij om eventueel vocht te absorberen.

Succes met boetseren van je Nijn.

Tieneke

4

Dank jullie wel!! Heb ik het toch goed gedaan!
Ik heb ondertussen het hoofd er wel vast op gezet, het echt 'zachte' was van de fondant af. Ik heb hem nu in een bakje staan met een bakje er los overheen om het stof tegen te gaan. Het is niet afgesloten, dus dan moet het zo goed komen. Hij moet zaterdag op de taart, dus tijd genoeg om te drogen en uit te harden dacht ik zo..