1

Onderwerp: Berg bekleden...

Ik wil een berg gaan maken,iets in de stijl van de foto hieronder.
Dit is een voorbeeld gevonden op het internet dus absoluut geen taart van mij.
Maar nu vraag ik me af,ik wil 3 taarten stapelen en dan in hun geheel bekleden met fondant om dan te schilderen maar hoe zit het dan met aansnijden van de taart? Doe ik dan evenzeer kartonnetjes tussen de taarten? En wordt het dan geen boeltje bij het versnijden?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7VUJH6I-D.jpg

2

Re: Berg bekleden...

Ik denk dat het aansnijden geen probleem wordt, maar wel de grootte van je lap. Hoe groot wordt jouw berg? Welke maten bakblikken gebruik je? Als de onderste  bv een 25 cm is, schat ik dat je lap, bij 8 cm hoge taarten zo'n 80 cm doorsnee moet zijn.

3

Re: Berg bekleden...

Daar heb je een punt  :think:

4

Re: Berg bekleden...

Was zo bezig met de lap dat ik je andere vragen niet goed gelezen heb  ;) . Altijd kartonnetjes ertussen. Bij een barbie deel ik deze ook in 2 lagen. Op de onderste leg ik een rond lapje marsepein, dan dowels erin. Dan de bovenste, met karton  ;) , erop. Afsmeren en in zijn geheel bekleden. Maar dit is dan ook geen berg  ;) .

5

Re: Berg bekleden...

Dat vroeg ik me ook al af ja of je toch nog een lapje fondant of marsepein er tussen deed,kwestie dat je toch een fatsoenlijk stukje taart kunt presenteren.
Toch maar eens bedenken of ik hem wel in één stuk wil bekleden dan :think:

6

Re: Berg bekleden...

Ik zou het niet doen. Hoe krijg je de lap op de taart? Dan zou je grote pvc buis moeten hebben  ;) . Ook denk ik dat de lap door het gewicht gaat scheuren. Gisteren heb ik een minion bekleed van 17,5 cm + bovenste gedeelte van blanda. De marsepein was eigenlijk iets te zacht (verse en vlak daarvoor gekleurd, en weer zat ook niet mee  =( ) waardoor ik bijna gaatjes kreeg aan de onderkant. Moest echt snel werken  ;)

7

Re: Berg bekleden...

Als je de Mat gebruikt kan je prima tot zo groot gaan hoor denk ik! Hele veel succes!