Onderwerp: Ervaringen lubecker marcepein

Hebben jullie misschien ervaring met lubecker marsepein? Ik vind de gemiddelde marsepein niet naar ECHTE marsepein smaken. Graag wil ik voor min eigen bruidstaart de lekkerste marsepein  ;)  Is deze echt lekkerder?
En is deze ook echt wit? Zo niet. Kan ik deze dan wel echt wit maken?

Alvast bedankt!

2

Re: Ervaringen lubecker marcepein

Wat bedoel je met een 'echte marspein smaak'??
Ik heb wel eens gewerkt met de marsepein van Bouwhuis, lubecker methode, al dan niet gemengd met fondant. Ik vond dat prima werken en lekker ook.

Marsepein van zichzelf is nooit wit, alhoewel er wel witte (wit gekleurde) marsepein te koop is. Geen idee of die fijn werkt, de meningen hier op het forum variëren. Er is trouwens ook witte kleurstof te koop, maar daar heb ik ook geen ervaring mee.

De kleur die je krijgt als je marsepein met fondant mengt naar marsefond is niet spierwit, maar (vaak) wel wit genoeg om voor wit door te gaan is mijn ervaring.

Kun je hier iets mee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Ervaringen lubecker marcepein

Ik gebruik altijd Zeelandia marsepein (gemaakt volgens de Lubecker methode). Het is fijne marsepein om mee te werken (kleuren, bekleden, boetseren, enz). en ik vind de smaak heerlijk. Veel lekkerder dan bijvoorbeeld Funcakes (maar dat is persoonlijk hoor ;) ).
Marsepein kun je wel wit(ter) maken met speciale kleurstof. Heb hier wel goede ervaringen mee. Maar spierwit wordt het niet helemaal...

Re: Ervaringen lubecker marcepein

Dank jullie wel voor de reacties.  Ik kan daar zeker wat mee. Ik ga eens bij zeelandia shoppen.

Ik wil er geen fondant doorheen doen. Echt alleen marsepein.

5

Re: Ervaringen lubecker marcepein

Ik gebruik ook alleen nog maar zeelanfia marsepein, het is gewoon fijne marsepein & heel lekker. Wat ik wel vind.... Bij witte marsepein moet er heel veel kleurstof doorheen waardoor ik de marsepein wat korreliger vind

i just LOVE it!