Onderwerp: basisbiscuit 2 mislukt. Krijg er geen lucht in. HELP
hoi meiden
ik heb een probleempje. ik ben kapsels aan het bakken met het basisbiscuit 2 recept (bloem, suiker, eieren en zout) ik gebruik normale suiker. ik haal de eieren uit de koelkast en leg ze tien minuten in een bakje met heet water uit de kraan.
ik heb een Kenwood Kmix mixer en mix de eieren, suiker en snufje zout 12 minuten op de hoogste stand.
ik heb gisteren een kapsel gebakken van 30 cm. dat was geen succes haha. veel te veel om in één keer in de mixer te doen, ik kreeg er geen lucht in, en het is geen doen om dan daarna de bloem er door heen te spatelen. mn taartje van 15 cm is wel gelukt daar krijg ik goed de lucht in. ik vond het niet heel hoog, taarten met fincakes mix krijg ik veel hoger, nu heb ik bij het recept zelf ook gelezen dat je als je veel moet mixen het in gedeeltes moet doen maar dan komt mijn vraag.
Als ik mix moet maken voor een bakvorm van 30 cm en ik mix eerst de ene helft en dan de andere helft. waar laat ik dan in de tussentijd de eerste helft beslag? gaat de lucht er niet uit als ik een kwartier later de andere helft toevoeg? ik weet niet hoe ik dit moet doen. hopelijk weten jullie trucjes! hoor het heel graag
zoete groetjes Carola