1

Onderwerp: Hoe krijg ik de bladeren van mijn palmboom hard?

Ik wil op de taart van mijn zoontje graag een palmboom plaatsen. Nu heb ik de stam al wel klaar (marsepeinen bolletjes om en dowel gedaan), maar de bladeren worden maar niet hard... Ik werk normaal het liefst met marsepein, maar heb begrepen dat fondant sneller hard wordt. Ik heb daarom van zowel marsepein als fondant bladeren gemaakt met tylose poeder erdoor. Ik heb ze een beetje gebogen neergelegd te drogen, maar het wordt maar niet hard! Daarom heb ik de tylose met een heel klein beetje water aangemengd en dat over de bladeren gesmeerd, in de hoop dat het zo wel hard wordt, maar ik betwijfel of dat gaat lukken.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de bladeren het beste kan maken? En hoe ik tylose moet gebruiken? Hoeveel heb je eigenlijk ongeveer nodig voor bijv. 100 gram marsepein / fondant?

En, dit schiet mij nu te binnen, hoe bevestig ik de bladeren op de stam?
Ik weet het, heel veel vragen, maar ik weet het echt niet...

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties!

2

Re: Hoe krijg ik de bladeren van mijn palmboom hard?

Ik heb ook eens een palmboom gemaakt. Ik had de bladeren wel van marsepein gemaakt omdat ik hangende bladeren mooier vind. Wel een beetje tylose doorheen gedaan (op gevoel) zodat ze niet te erg gingen hangen  ;) . Ik had de bladeren op een dubbelgevouwen ijzerdraadje geplakt met een rolletje marsepein. De bladeren heb ik om een dowel geplakt, met plakband, en daar de stam omheen gemaakt. Heb er ook een paar kokosnoten bijgeplakt.

3

Re: Hoe krijg ik de bladeren van mijn palmboom hard?

Ook ik heb bomen gemaakt. De bladeren werden binnen no time hard met bakels fondant & beetje tylose.... daar werk ik graag mee. Misschien ligt het aan het merk fondant?
Ik denk dat het warme weer ook niet mee helpt

i just LOVE it!