1 Laatst bewerkt door tuffie28 (04-06-2014 07:54)

Onderwerp: Vraag; kan deze vulling combinatie?

Mijn man is jarig (40!) en daarom krijgt hij als grapje voor de verrassing een borstentaartje ( echt enkel een paar borsten) Nu heb ik het biscuit gister al gebakken en deze staat in de vriezer geduldig te wachten tot ik vrijdag alles afmaak.

Eerst dacht ik het gewoon heel simpel te houden door jam en bbr te gebruiken, maar dan zit ik hier zo eens rond te kijken en stromen er zoveel ideeën door m'n hoofd dat ik heb besloten wat ingewikkelder te doen.:-)

Man houdt van Amaretto, tiramisu, mokka, caramel en chocola.

Nu heb ik onderstaande combinatie gemaakt, maar zou dit ook echt een beetje smaken? of is het niet handig zo bij elkaar? moet ik de werther vulling achterwege laten of is dit juist goed? of evt. een jam daarvoor in de plaats?

Voor de vulling biscuit eerst tremperen met  koffie (met suiker) dan vullen met een chocolade room crème icm  werther vulling ( of jam?) en afsmeren met botercreme met amaretto erdoor.

Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Vraag; kan deze vulling combinatie?

Nee hoor, ik vind het best kunnen. Je blijft toch in de zelfde smaakfamilie. Ik weet niet of koffie alleen erg sterk wordt om te tremperen, misschien zou ik een deel suikerwater en een deel koffie nemen. Maar verder zou ik zeggen: gewoon proberen.

Hoi,

Wist je dat je amaretto ook kunt tremperen op je taartkapsel? Het lijkt net of je alle smaken wilt combineren in je taart.
Ik zou voor een smaak gaan naast de chocoladebotercrème, bijvoorbeeld mokka.

4

oké, bedankt!

Het is in principe echt puur voor hem alleen, dus hoef met niemand rekening te houden verder :-)

maar het moet natuurlijk wel een lekker taartje zijn haha

Dus geen jamvulling ipv de caramel?

5

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Wist je dat je amaretto ook kunt tremperen op je taartkapsel? Het lijkt net of je alle smaken wilt combineren in je taart.
Ik zou voor een smaak gaan naast de chocoladebotercrème, bijvoorbeeld mokka.

haha het lijkt inderdaad zo, ik probeer eigenlijk een soort variant te maken op tiramisu.

6

Haha, als ik mijn pa dit laat lezen...die zegt direct: 'ja hoor, gooi d'r allemaal maar op!'

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

7

Ik zou het ook wel aandurven om alles te gebruiken hoor. Lekker!

Ik zou er zelf absoluut geen jam bij doen, zonde.

Tieneke

8

Ik vind al deze smaken lekker  :9  maar zou het ook rustiger houden door 2 smaken te doen (doe ik ook met mijn taarten). Zeker omdat dit eigenlijk maar kleine taartjes zijn  ;)

9

oké, dus dan zou ik eigenlijk ook kunnen volstaan met enkel amaretto botercreme en een chocolade roomcreme?

( die is gemaakt van bbr+slagroom en gesmolten chocola)

10 Laatst bewerkt door tuffie28 (08-06-2014 10:17)

het is uiteindelijke geworden;

1 borst gevuld met zwitserse room en aardbeienjam en 1 borst gevuld met chocoladeroomcreme en werthers vulling.

Afgesmeerd met gewone botercreme, omdat ik amaretto bc icm met de vulling in de 1e borst niet samen vond gaan. ivm tijdtekort dus maar gewoon een bakje normale bc gemaakt.

We zijn tot de conclusie gekomen, na het proeven van beide borsten, dat we de 1e vulling combi het lekkerst vinden in een marsepein taart!

de chocolade / werther caramelcreme is lekkerder in een chocoladebiscuit, overgoten met ganache en dan evt. de amaretto erbij/doorheen.

allen bedankt voor het meedenken!

11

Mmmmm….. dat klinkt heerlijk zo, leuk dat je het nog even liet weten.

Tieneke