1

Onderwerp: Koekjes bekleden met fondant

Ik heb hier ergens gelezen dat je koekjes kunt bekleden met fondant. En dat je de fondant een klein beetje nat moet maken aan de achterkant en dan op kunt plakken op het koekje. Maar wordt het koekje dan niet zacht?

2

Re: Koekjes bekleden met fondant

Niemand die het weet?

3

Re: Koekjes bekleden met fondant

Ongeduldig? Volgens mij doe je dit met royal icing. Maar ik heb nog nooit koekjes versierd met fondant. Even googlen?

Tieneke

4

Re: Koekjes bekleden met fondant

Zelf plak ik het erop met een beetje piping gel. :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BE8AG7PW-D.jpg

Re: Koekjes bekleden met fondant

Met fondant vind ik altijd n beetje nep...Voor mijn gevoel hoort dat met RI.....

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

Re: Koekjes bekleden met fondant

Hier ook met piping gel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Koekjes bekleden met fondant

Esthers Feestelijke Taart schreef:

Met fondant vind ik altijd n beetje nep...Voor mijn gevoel hoort dat met RI.....

Wat is ri

8

Re: Koekjes bekleden met fondant

Mijn bedoeling was om een rompertje uit te steken en na het bakken datzelfde rompertje uit te steken uit fondant. En dat erop te plakken.

9

Re: Koekjes bekleden met fondant

RI = Royal Icing.

10

Re: Koekjes bekleden met fondant

Lizetje schreef:

Mijn bedoeling was om een rompertje uit te steken en na het bakken datzelfde rompertje uit te steken uit fondant. En dat erop te plakken.

Dat wordt dan toch heel erg leuk :D

11

Re: Koekjes bekleden met fondant

plakken met piping gel, om te voorkomen dat je koekjes vervormen het recept van de Koekbakkers gebruiken en voordat je de uitgestoken koekjes bakt nog even half uurtje in koelkast zetten, gegarandeerd strakke koekies :-)

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Re: Koekjes bekleden met fondant

jam?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

13

Re: Koekjes bekleden met fondant

ik ben niet zo'n royal icing ster dus ik bekleed mijn koekjes met fondant. het fondant blijft bij mij plakken met water of eetbare lijm (water met tylose). ik doe de koekjes dan nog 45 min op 50 graden in de oven (af en toe de oven openen zodat het vocht eruit kan). na afkoelen doe ik de koekjes in een tupperdoos met een beetje rijst zodat ze niet zacht worden. iedereen doet het anders maar bij mij werkt dit goed.

14

Re: Koekjes bekleden met fondant

Ik plak de fondant altijd vast met witte chocolade, maar dan zou ik ze niet meer in de oven leggen zoals renata hierboven omschrijft ;)

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

15

Re: Koekjes bekleden met fondant

Ik 'plak' mijn fondant op koekjes met pure chocolade, gaat prima !
Ik gebruik altijd een tablet van de Aldi, lekker en verwerkt ook goed  (in een rode verpakking)

Heb je ze ondertussen al gemaakt?  Ben benieuwd naar het eindresultaat...   ;)

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)