1

Onderwerp: [HELP] banketbakkersroom

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag gekregen om te bakken voor een meisje met allergie voor suiker, koemelkeiwit en chocolade. Nu heb ik het recept voor koemelkvrije banketbakkersroom hier op de site gelezen en het recept van rudolph van veen.

Mijn vraag is:
Op het recept van de site staat er boter bij en bij het recept van rudolph van veen niet. Maakt dat iets uit? Zonder boter is gemakkelijker lijkt me.

Kan iemand me hierbij helpen?

Groetjes Nicole

taartenvannicole.jimdo.com
Chocolate doesn't ask silly questions, Chocolate understands

2

Re: [HELP] banketbakkersroom

Zelf maak ik het zonder boter

250 ml melk
2 eidooiers
50 gram suiker
vanillestokje
1 eetlepel bloem

maar met dit recept zit je dan wel met de melk en suiker allergie :grr:

3

Melk kun je vervangen door rijstemelk. Suiker misschien door stevia of honing o.i.d. Maar dat weet de moeder vast wel.
Als je boter gebruikt moet je wel volledig plantaardige nemen (wajang of AH plantenmargarine).

Als je het recept van de site gebruikt: in de custard die ik in de kast heb staan zitten sporen van melk. Dus ook even mee opletten.
Daar heb je met het recept van baklataart geen last van. Daar moet je alleen de melk vervangen door rijstemelk (of soja als dat wel mag),  en de suiker...

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Banketbakkersroom naar het recept van Baklataart kun je ook maken met ahornsiroop of honing inderdaad. Erg lekker! Alleen doe ik altijd 500 ml melk, 4 eidooiers, 100 gr suiker en 2 flinke eetlepels bloem (het dubbele zeg maar) voor een hele taart te vullen. Ik zou proberen soja melk te gebruiken als dat mag.. veel lekkerder als rijstemelk (ben zelf lactose intolerant) en rijstemelk is erg waterig.

Voor banketbakkers room kan je beter zetmeel gebruiken i.p.v. bloem.
Als je bloem gebruikt wordt de room minder stevig en kan naar bloem smaken.
Zetmeel is neutraler van smaak en daardoor komt de vanille en andere smaken beter toot zijn recht.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

lang delftje schreef:

Voor banketbakkers room kan je beter zetmeel gebruiken i.p.v. bloem.
Als je bloem gebruikt wordt de room minder stevig en kan naar bloem smaken.
Zetmeel is neutraler van smaak en daardoor komt de vanille en andere smaken beter toot zijn recht.

oh, dat wist ik niet in welke hoeveelheden gebruik je dan?
en is dat gewoon maizena of zo?