Onderwerp: Het idee was beter dan de uitvoering... Vrolijke taart
Lang niks meer gepost maar aangezien ik een belofte heb bij degene waar ik mijn inspiratie vandaan heb, post ik deze toch maar
Tamara bedankt voor de inspiratie en de tips!
Helaas is de uitvoering niet naar mijn zin.. De titel zegt het al..
Ik heb nog nooit zo'n scheve en niet strak beklede taart gemaakt.. Gelukkig was ie voor eigen gebruik..
Op de foto valt het niet zo heel erg op maar in real time was ik er echt niet happy mee.
Al maken de kleurtjes het wel een beetje goed.
Het was trouwens de bedoeling om op de bovenste taart een beklede cakedrum te zetten met het lint wat er nu aan de bovenkant zit maar helaas was ie te groot. Ik had een 20 cm besteld maar kreeg een 21 cm. Dat zag er echt niet uit.. Jammer..
Onderste gevuld met sinaasappelcreme en slagroomcreme en de bovenste met mokkacreme en slagroomcreme.
Ze waren in ieder geval wel lekker..
En dochter lief was er blij mee
Ik heb overigens steeds vaker dat mijn gevulde en afgesmeerde biscuit zo scheef is.
Het lijkt alsof de biscuit in het midden eruit puilt.. Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Ik gebruik stevige botercreme. Na het bekleden gaat het ook vaker mis, dan komen er soort van luchtbellen onder en zakt de taart als ware ook wat in.
Ik bewaar mijn taart na het bekleden niet in de koelkast omdat ik altijd vullingen gebruik die niet in de koelkast hoeven omdat daar toch geen plek is.