1

Onderwerp: Het idee was beter dan de uitvoering... Vrolijke taart

Lang niks meer gepost maar aangezien ik een belofte heb bij degene waar ik mijn inspiratie vandaan heb, post ik deze toch maar ;-)
Tamara bedankt voor de inspiratie en de tips!
Helaas is de uitvoering niet naar mijn zin.. De titel zegt het al..
Ik heb nog nooit zo'n scheve en niet strak beklede taart gemaakt.. Gelukkig was ie voor eigen gebruik..
Op de foto valt het niet zo heel erg op maar in real time was ik er echt niet happy mee.
Al maken de kleurtjes het wel een beetje goed.
Het was trouwens de bedoeling om op de bovenste taart een beklede cakedrum te zetten met het lint wat er nu aan de bovenkant zit maar helaas was ie te groot. Ik had een 20 cm besteld maar kreeg een 21 cm. Dat zag er echt niet uit.. Jammer..
Onderste gevuld met sinaasappelcreme en slagroomcreme en de bovenste met mokkacreme en slagroomcreme.
Ze waren in ieder geval wel lekker.. :Y
En dochter lief was er blij mee  :y

http://i58.tinypic.com/2zecgav.jpg

http://i60.tinypic.com/14aa5ac.jpg

Ik heb overigens steeds vaker dat mijn gevulde en afgesmeerde biscuit zo scheef is.
Het lijkt alsof de biscuit in het midden eruit puilt.. Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Ik gebruik stevige botercreme. Na het bekleden gaat het ook vaker mis, dan komen er soort van luchtbellen onder en zakt de taart als ware ook wat in.
Ik bewaar mijn taart na het bekleden niet in de koelkast omdat ik altijd vullingen gebruik die niet in de koelkast hoeven omdat daar toch geen plek is.

2

Re: Het idee was beter dan de uitvoering... Vrolijke taart

Ondanks alles vind ik m erg leuk!
Ik vind je tafereeltje boven op, erg mooi!

.. Want taart kan altijd!!

3

Ik vind 'm hartstikke leuk geworden!

Tja, al die problemen waar je tegenaan loopt zijn volgens mij toch gerelateerd aan koelen: laat je de botercrème wel keihard worden in de koelkast voor je de taart bekleedt? Gebruik je dowels om te voorkomen dat de taart inzakt?

4

Ja ik vul en smeer af een dag voordat ik em bekleed. Dus de taart gaat gevuld en afgesmeerd de koelkast in. Ik gebruik die houten dowels om te stapelen, en ben er niet zuinig mee.
Al moet ik zeggen dat ik laatst een enkele taart gemaakt heb en die zakte ook in..  :grr:
Krijg je zo"n bobbelende zijkant..
Je kan toch ook stapelen met ballonstokjes? Die kan je gewoon knippen, stuk makkelijker..

5

Nou na het lezen van je verhaal dacht ik nou nu komt het.....

maar wat zie ik een ontzettend mooie en lieve taart :thumb:  :thumb:

super schattig!!!

En nog gefeliciteerd met je dochter :)

6

Ballonstokjes zou ik zelf niet durven. Ik gebruik liever dowels, dikke maisprikkers en in grote taarten van die holle witte van Wilton.
Misschien heb je een te dikke laag vulling gebruikt? Liever 3 dunne laagjes dan 2 dikke.

Maar nogmaals, ik vind dit echt een hele leuke taart geworden. Ik merk zelf ook dat ik altijd erg kritisch ben op mijzelf, wat helemaal geen slechte eigenschap is bij het maken van een taart. Maar omdat je er echt met je neus op zit zie je alle details, alle anderen zien een geheel plaatje. En dat is gewoon mooi hoor =)

7

Wat een ontzettend lieve/ vrolijke/ leuke taart!

Daar wordt je toch spontaan Happy van :thumb:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

ik zou al blij zijn als ik dit kon. Maar idd, zelf zie je élk foutje, terwijl anderen het wel knap vinden. En ik vind deze in elk geval wel héél geslaagd!

9

Ik vind 'm mooi!!
Snap precies wat je bedoelt, want ik heb ook altijd andere beelden in mijn hoofd en dan lukt het mijn handen weer niet.

Ik zie bij jou alleen niet wat er niet goed zou zijn. Hij is echt goed gelukt!

Ik heb de laatste tijd steeds last van frosty sheets die gaan bobbelen. Heel irritant! Maak de sheet met heeeel weinig water gelijkmatig nat en rol het uit op een stukje fondant maar het blijft misgaan. Echt k.....

Maar we blijven doorgaan...!

10

Gebruik je Callebaut fondant? Gaat bij mij niet bobbelen. Ik had dat probleem ook bij Satin Ice.

11

Hoe heb je de vlinders gemaakt? Ze zijn geprint op ouwel denk ik. En laat je ze dan drogen in een 'hoekje' zodat ze echter lijken?
Hoor het graag.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Ik vind hem echt heel erg leuk geworden! :)

13

Seefje, heb je het al met piping gel geprobeerd?

14

Nope Tamara. Gaat dat beter?

Ik vind 'm prachtig!!

16

Zeker weten Seefje, dun maar egaal laagje insmeren en dan in het fondant rollen.

17 Laatst bewerkt door kimmetje (15-05-2014 21:26)

Nee ik gebruikte van funcakes en vaak combi van mp en fondant maar ging steeds slechter laatste paar keer. Heb ook ander merk geprobeerd maar dat was helemaal drama..Vandaag weer een taart gemaakt, planes, moet em nog posten maar wordt morgen.. maar met bakels fondant gedaan en heb de taarten na het vullen in de koelkast gezet cvoordat ik ze afsmeerde en dat is super goed gegaan. Helemaal blij nu en de klant was zeer tevreden  :Y  :thumb:

Oh en bedankt voor de reacties allemaal.

18

Ik vind hem hartstikke leuk hoor!! Lekker vrolijk!

Waar halen jullie al je leuke printjes vandaan? Ik moet voor morgen een leuke taart maken met prints maar ik kan bijvoorbeeld al geen mooie ruit vinden.

Leidsetaart schreef:

Ik vind hem hartstikke leuk hoor!! Lekker vrolijk!

Waar halen jullie al je leuke printjes vandaan? Ik moet voor morgen een leuke taart maken met prints maar ik kan bijvoorbeeld al geen mooie ruit vinden.

Hoi,

Op vrolijke ruit googlen en dan op afbeeldingen klikken. Deze kopieer je dan in Word en sla je op.

20

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik vind helaas nog steeds geen ruitjes die ik als zijkant van mijn taartjes kan gebruiken. Ik blijf gewoon doorzoeken!

21

Ik zoek vaak afbeeldingen in het Engels. Dan krijg je veel meer resultaten.

Heb vandaag Piping Gel gemaakt Tamara, en het bobbelt inderdaad niet. SUPERTIP!! Wederom bedankt voor je hulp!!