1 Laatst bewerkt door Nijnkonijn (10-05-2014 17:42)

Onderwerp: Voor het eerst een workshop geven.

Over een week (zaterdag 17 mei) heb ik een workshop voor 6 meiden op de planning staan MIJN EERSTE WORKSHOP dus heb nog wat twijfels.
Nu mijn vraag, hoe pak ik dat het beste aan? Wat zijn dingen die ik ècht niet mag vergeten?
We gaan een taartje maken van 20cm doorsnee, hoeveel marsepein/fondant zouden jullie dan pp rekenen? Daarna gaan we hem decoreren met uitgestoken figuurtjes (die geen 3d poppetjes).
En raden jullie dan aan om blanke marsepein/fondant te bestellen en ter plekke te kleuren of ook een aantal kant en klare kleuren?!

Ik ga morgen mijn bestelling doen voor de spullen:
taartkartons,
taartdozen,
marsepein/fondant.
Mix voor botercreme & biscuit heb ik nog genoeg.

Nog verdere tips?!
Alles is welkom!

:)

Elena

2 Laatst bewerkt door Biejangkaa (10-05-2014 18:37)

Re: Voor het eerst een workshop geven.

Ik zou gaan voor het zelf kleuren! Vinden de mensen altijd leuk om te doen. Hoeveel je moet rekenen moet je even in de tabel opzoeken hier op de site.

Ga de stappen na die je zelf altijd doet en kijk of je hier voorbereidingen voor moet doen. Wat ik zelf vaak vergeet zijn bakpapiertjes om de kartonnetjes schoon te houden tijdens het afsmeren.
Wellicht ook goed om voor iedereen een schort te regelen/mee te laten nemen. Met kleurstoffen kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Evt nog een laagje jam in de taart? Een beetje verdunnen met water zodat het smeerbaar is.
Zorg evt ook voor boeken/tijdschriften met voorbeeldjes.

PS: Succes! Het is erg leuk om te doen :)