1

Onderwerp: Hoe gebruik ik icing sheets

Hallo collega's,

Even een vraagje, ik ik heb een foodprinter gekocht met icingsheets maar hoe gebruik ik deze icingsheets en hoe bevestig ik ze op de taart?
En wat is het verschil tussen icing,frosty en ouwelsheet?
En hoe worden ze gebruikt?
Alvast bedankt!

Groetjes Bianca

2

Re: Hoe gebruik ik icing sheets

Icing is een soort van laagje fondant waarop je print, ik vind het lastiger om uit te knippen maar het ligt mooier op je taart (vind ik dan :)), Frosty is een flexibel redelijk zacht soort papier (zo noem ik het maar) wat zich goed laat verwerken en naar vanille ruikt en smaakt. Ouwel is wat taaier en kan meegebakken worden. Op ouwel kan je minder scherp printen als op frosty en icing.

Hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen!

3

Dank je wel. Maar hoe gebruik je de icingsheets? Gewoon met een beetje lijm/water op de taart plakken?

4

Ik ben het niet helemaal met je eens, ik kan printen op alle soorten sheets, maar er zijn dunne ouwel sheet te koop waarop je super scherp kunt printen, mooier dan op frosty. Op mijn website staat een foto van een roze hartvormige taart met een foto er op van twee personen, dit had ik op frosty nooit zo mooi gekregen

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Marulanda schreef:

Dank je wel. Maar hoe gebruik je de icingsheets? Gewoon met een beetje lijm/water op de taart plakken?

Nooit water gebruiken, altijd piping gel! Sheets zijn allergisch voor water!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

ik heb je een mail gestuurd.succes

7

Plakken met (witte) chocolade kan ook.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

8

of plakken met botercreme

9

Lieve mensen,

Nog even een vraagje, als je een icingsheet in de foodprinter stopt moet je de sheet dan helemaal gebruiken? of kan je een stuk afknippen en later weer gebruiken anders is het zo zonde dat je gelijk een hele sheet moet gebruiken terwijl je maar een half sheetje nodig bent.
Ik ben benieuwd :-)