1

Onderwerp: Invetten PME bakpan

Ik gebruik PME bak pannnen. Deze vet ik altijd eerst in en bekleed ze daarna helemaal met bakpapier.
Daarna vet ik het papier ook nog in. Is wel heel bewerkelijk, maar als ik het niet doe, dan blijft het biscuitdeeg aan de pan plakken en word het niet mooi strak. Ik vraag me af hoe anderen het doen met deze pannen?

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

2

Re: Invetten PME bakpan

Hallo Dre!

Ik smelt boter en met een kwast smeer ik de boter en met paneermeel /HAUST Naturel!!/ strooi ik in .
Gelijkmatig verdeelen met tikketjes .../dun/ . Bij mij werk.

Groetjes! :)

3

Ik vet ook in met gesmolten boter en bestuif de pan daarna volledig met bloem. Nog nooit problemen gehad :)

Less is more :)

4

Ik gebruik van die zwarte teflon vellen, op maat geknipt voor elke pan. Herbruikbaar en het biscuit komt er altijd mooi en strak uit, want je trekt het vel zo van het biscuit af.
Dus geen "gezeur" met invetten  :)

Die vellen zijn te koop bij Blokker en af en toe bij de Lidl.

5

Mooi, bruikbare tips waar ik wat meekan. Thanx =)

Neem ook eens een kijkje op mijn Facebook-site Taartenfantasie https://www.facebook.com/TaartenvanDre?ref=hl

6

Ik vet in met roomboter en mijn biscuits vallen er zo uit. Heb het in het begin wel met bakpapier gedaan omdat ik dit op het forum had gelezen, maar mijn biscuit werd er niet mooier op en vond het ook zo'n gedoe, elke keer die vellen knippen  ;)

7

Ik vet altijd in met bakspray ook dan komen ze er mooi uit.

8

Ik vet altijd in met vloeibare boter (gewoon van de lidl) en heb nooit problemen... Wel zorgen dat de boter ook goed in de rand zit.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Eigenlijk gebruik ik alleen maar bakspray.. Werkt perfect voor mij :)

gewoon de bakspray van dr oetker geen problemen gaat altijd goed

succes

11

Ik heb bakspray van hanos. Veel goedkoper dan dr oetker.
Wel moet je na het sprayen er even met een keukenroldoekje door heen om overvloed te verwijderen.
Nog nooit vast zittende taarten gehad.
Bak je ze wel gaar genoeg?

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

12

ik smeer /kwast in met vloeibare boter en geen problemen