1

Onderwerp: taart bekleden als choccywoccydoodah

Choccywoccydoodah taart en zijn bekleed met chocolade. .
Ze smeren de taarten er mee in.. zeg maar.

Zal dit gewone gesmolten chocolade zijn.. of met iets er in wat het iets dikker maakt.. maar wel hard opdroogt?

Heeft iemand een idee??

Groetjes wendy

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Ik denk dat het niet heel gewoon is, die Christine, heeft ook al een paar keer gezegd dat het personeel een geheimhoudingsplicht heeft, dat zal daar wel mee te maken hebben.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd.

3

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Wellicht een chocoladeganache gemaakt met boter ipv slagroom? Ik weet het niet zeker hoor maar dat is wat ik denk? :)

4

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Oooh wat is dat toch een vreselijk programma! Vooral als ik al een beetje trek heb. Ik ben gek op chocolade, en witte chocola kun je me helemaal wakker voor maken.

Het ziet er altijd uit als gewone chocola, maar ik heb zo'n vermoeden dat er nog wat doorheen zit want het ziet er altijd zo romig uit. Het zal geen ganache wezen want de chocoladelaag wordt altijd volledig hard, gezien het feit dat het ook nog wel eens gebeurt dat een taartlaag breekt in een uitzending.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe ze dat eigenlijk doen.

5

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

ik denk gewoon chocolade...
niets eraan toegevoegd...

binnen in de taart misschien wel met ganache maar dat afsmeren alleen chocolade
de decoraties denk ik gedeeltelijk chocolade en moddeling chocolate

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

6

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Klopt, voor de decoraties gebruiken ze inderdaad modelleer chocolade. Dat is al wel vaker verteld, al zeggen ze daar natuurlijk niet hoe ze dat maken. Maar wij weten inmiddels wel beter ;)

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen.. haha

8

Re: taart bekleden als choccywoccydoodah

Dat vraag ik me inderdaad ook altijd af.. ben benieuwd naar jouw ervaringen na het proberen!