Onderwerp: Well, hello there!
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje ingeschreven op dit forum maar heb er eigenlijk nog niet zoveel mee gedaan behalve een paar vragen stellen. Aangezien ik momenteel opeens veel aan de bak ben en dit forum toch nog vol goede tips en recepten staan was ik van plan eens wat actiever te worden! Daar hoort natuurlijk mezelf voorstellen bij.
Mijn naam is Eva (of op internet Lunar) Ik ben 22 jaar en woon in een klein dorpje in Overijssel. Al van jongs af aan ben ik gek op bakken wat ik vooral met mijn moeder deed. Ik heb veel mislukte pogingen gehad met recepten van Amerikaanse websites wat uiteindelijk toch niet echt heel lekker bleek te smaken. Inmiddels heb ik van mijn fouten geleerd en ben ik beter in staat om in te schatten wat een goed recept is en wat niet
Mijn bak doelen op dit moment zijn, in willekeurige volgorde:
- Goed gelukte macarons
- Een 3 laags bruidstaart
- Een 2 laags Topsy Turvy taart
- Individuele mini cakes
- Petit fours
Tot slot nog een paar foto's van dingen waar ik toevallig foto's van heb gemaakt, omdat ik er veel tijd in stak of omdat het er gewoon leuk uitziet
Mijn eerste poging tot een entremet. De lagen zijn Joconde, chocolade-sinaasappel-chantilly, joconde, bananengelei, vanille chantilly en de bovenste mislukte mirror glaze, haha
Een huis voor een huis. Als housewarmings cadeautje een koekhuis gemaakt wat ik heb gevult met dropjes. Ook mijn eerste poging en het ding bleef maar uit elkaar vallen xD
Missisipi mudpie, een favoriet bij ons in de familie
Dirt cups! Gemaakt als dessert optie voor een boerenbruiloft maar uiteindelijk toch voor taart gegaan
Yoghurt mousse, aardbeien mousse en aardbeien gelei. Wil hier ooit nog een entremet van maken
Lemon Meringue Pie! Mijn eigen favoriet.
Cupcakeje
Van het onderdeel kerstpakket, voor de hele familie een kerstpakket gemaakt van homemade cookies. Waaronder dit boompje..
Dit huisje..
Deze rendier neusjes.. en nog een assortiment andere koekjes en cakejes
Dat was het geloof ik wel zo ongeveer haha