1 Laatst bewerkt door amateurtje (10-04-2008 13:48)

Onderwerp: Mijn eerste strik en roosjes!

Ik heb me gisteren begeven aan mijn eerste (poging tot) strik en roosjes...
Ik ben er zelf eigenlijk niet ze tevreden over...ik had de dag ervoor tylose onder de fondant gedaan zoals het hoort, en dus een dag laten rusten.
Nu vroeg ik mij af:is het normaal dat je de fondant dan zo moeilijk uitgerold krijgt?
Het zweet brak me ervan uit, maar ik kreeg hem niet dun genoeg uitgerold...De lussen van de strik zijn toch eigenlijk te dik, of niet?  Alleszins dunner zou mooier geweest zijn, maar pfff wat een zware arbeid zeg...   :S
En eigenlijk vind ik het model van de strik ook een beetje plat, en ik had toch de maat aangehouden van de how to... maar de strikken die ik hier op het forum zie hebben precies meer volume... waar kan dat dan aan liggen?
Wat de de roosjes betreft: in't begin allemaal maken, en opnieuw maken, en nog eens opnieuw maken...en uiteindelijk 6 aanvaardbare roosjes...
Ach ja, oefening baart kunst he!!!!  :)
Hierbij de foto's:

http://i111.photobucket.com/albums/n137/bonkiedebulldog/100_1516.jpg?t=1207831578

http://i111.photobucket.com/albums/n137/bonkiedebulldog/100_1515.jpg?t=1207831615

2

Re: Mijn eerste strik en roosjes!

Ik had ook met mijn eerste strik dat ie zo "plat" was.
Waar het aan ligt weet ik niet.
Maar ik vind jou strik evengoed heel erg mooi hoor. ook je roosjes:thumb:

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

3

nou, ik vind 'm best mooi gelukt! Ik heb van de week ook mijn eerste strik gemaakt, maar dat viel me vies tegen! Iedereen vind het leuk om te doen, maar ik niet!  Ook je roosjes vind ik mooi gelukt!

4

Ik vind het echt super gelukt.....
Ik ben ook druk aan het oefenen met roosjes maken en andere bloemetjes maar ik vind het echt heel erg lastig :(
Mijn 1e kleine taart is af maar dan wel weer met platte bloemetjes.
Morgen ga ik verder met 2 grote taarten; ik ben benieuwd hoe ze eruit komen te zien :S
Ach, je moet ergens beginnen, als ze maar smaken :9

groetjes ilona

5

Ik heb mijn strik gemaakt met marsepein en versterkt met tylose. Was ook keihard na het rusten. Ik heb het gewoon 5 seconden in de magnetron gedaan. Hierna was het wel makkelijker uit te rollen. Pas wel op want het midden van mijn marsepein was echt loei heet!
Mijn lussen heb ik op de zijkant laten drogen en alvast wat boller gemaakt. Zo drogen ze dus ook "meer bollig" op. Waneer je het geheel dan in elkaar zet heb je zo wie zo al meer volume in je strik!