Onderwerp: een paar roze verdiepjes bij!
een circustaart voor een meisje dat heel erg van Roze houdt... oh ja, en ook van stapeltaarten! En mokka en een zus die niet van mokka houdt. ok!
Niet zoooooo ok dus! Want ten eerste had ik nog helemaal niet zo'n grote vorm (boodschapjes! Shoppen is altijd leuk natuurlijk )
Biscuits leken harde schijven in het midden te vormen, dacht genoeg vulling voor 3 taarten gemaakt te hebben en was al bijna op na alleen de 'tent'-taart.
En dan die grootste taart bekleden, natuurlijk weer te dun uitgerold (heb je als je zuinig wilt zijn/zelf geen suikerpasta lust), een mega-scheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuur!!!! Gelukkig kan je veeeeeel verdoezelen (een stuk van 10 cm er gewoon ergens tussengeplakt en randjes over gezet.
Ben ik tevreden? Na het zien van het feestvarkentje haar snoetje wel, maar... er kruipt toch zoooooveel tijd in een taart! Hoe doen jullie dat toch om zelfs meerdere taarten te maken???
Was de eerste keer dat ik een tripledekker maakte (een dummy niet meegerekend)
Even de technische gegevens nog:
-ben met mijn taart op de weegschaal gekropen en die klokte af op: 6.5 kg extra!
-alle drie gewone biscuit
-onderste gevuld met mokka MBC en afgesmeerd met ganache van pure chocolade (eerste keer, en is nog wat wennen, maar één keer ik het gewoon ben, denk ik wel dat mijn taarten er strakker door gaan worden)
-middelste gevuld en afgesmeerd met perzik(SNOEP!)smaakMBC
-bovenste gevuld en afgesmeerd met MBC
en na dit hele verhaal... de foto!
en eentje om te tonen hoe groot deze was (valt het op dat ik een Belgje ben?
)