Onderwerp: katapult van angry birds

Hoi,

Ik moet een taart maken van angry birds. Nu krijg ik de birds zelf wel geboetseerd maar heeft iemand nog tips hoe ik de katapult het beste kan maken. Moet ik deze verstevigen met een sate prikker en moet het fondant gemixt worden met tylose.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

2

Re: katapult van angry birds

Als deze versiering niet wordt opgegeten zou je een dun ijzerdraadje kunnen gebruiken. Is of kan het wél de bedoeling zijn, zou ik inderdaad fondant mixen met wat tylose en dit laten drogen in de juiste vorm.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

3

Ik heb door de katapult sateprikkers gedaan en de onderste sateprikker langer laten zodat je deze ook in de taart kan steken voor het vastzetten. Wel tylose door de fondant gedaan

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

Dat is een goed idee. Staat hij gelijk stevig in de taart : :y

5

Ik heb dat ook al,een keer gemaakt, zie mijn website , heb in de ene kant een grote sateprikker gedaan en in de andere kant een korte. Had er ook Tylose door gedaan

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Hoi tigrasas,

wat een leuke angry birds taart heb je gemaakt. En ik vind ook je site erg mooi.

7 Laatst bewerkt door Tigrasas (27-04-2014 14:44)

Dank je wel, ik heb een paar weken terug voor het zelfde jongetje een Bad Piggies taart gemaakt ( deze heb ik zojuist op mijn website erbij gezet), deze was ook een groot succes!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Ik heb een katapult gemaakt en deze een half uurtje in de oven gelegd. Dus geen tylose gebruikt. Daarna een saté prikker erin gestoken om hem in de taart te kunnen steken.

Krijg je dan geen barsten in het fondant? En op hoeveel graden heb je het fondant gedroogd?