1 Laatst bewerkt door Marize (25-04-2014 10:13)

Onderwerp: de zwembadtaart, maar dan een handleiding

Mijn kinderen willen erg graag dat ik een zwembadtaart maak voor de verjaardag van mijn man. Nu ben ik bepaald niet creatief en handig, dus het lijkt me veel te moeilijk. Maar ik wil graag een (onbeholpen) poging wagen. Googelen op zwembadtaart levert genoeg plaatjes op en wat losse aanwijzingen, maar ik ben op zoek naar een stap-voor-stap werkplan. Ik heb al een biscuit gebakken, en zelfs al een laag uitgesneden, zodat er een opstaande rand is ontstaan. Dat deel snapte ik nog. Maar hoe ga ik verder? Moeten de "bodem" van het zwembad en de opstaande randen aan de binnenzijde ingesmeerd worden met botercreme? Ik denk aan een vulling van banketbakkersroom met aardbeien. En met fondant heb ik betere ervaringen dan met marsepein. Wie helpt mij aan (een link naar) een stap-voor-stap instructie?
Veel dank alvast!

"Marize"

2

Re: de zwembadtaart, maar dan een handleiding

Ik zou voor het water piping gel gebruiken.......

Verder vind je best wat info (ook op youtube) als je in het Engels de zoektekst ingeeft.
De zwembadrand met fondant/marspein bekleden en met een lineaal de ruitjes erin duwen.

Een stap-voor-stap-instructie heb ik niet echt gevonden........maar gezien je omschrijving ben je al goed op weg!

Succes!

3

Oei, ik kom met de Nederlandse woorden al zo slecht op weg, laat staan met de Engelse (ehm, swimmingpoolcake ofzo?). Pipinggel... nooit van gehoord, behalve hier op het forum. Ik woon in Duitsland, en daar bestaat het bij mijn weten niet. Ik las ergens dat iemand Tortenguss (weet even niet hoe het in het Nederlands heet, maar ik weet wel wat er bedoeld is, dat gelei-achtige spul die je bij een vruchtenvlaai gebruikt) had gebruikt voor het water van het zwembad. Lijkt me wel een handig idee. Maar kan dat zo op het biscuit, of moet ik het biscuit dan eerst insmeren met botercreme? Of de binnenkant ook bekleden met fondant en dan die gel erop?

4

Zelf heb ik deze zwembad taart gemaakt

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DBFGBHK-D.jpg

ik heb een taart van 25x 25 gebakken en daar aan 2 zijdes reepjes afgesneden en toen aan de bovenkant gelegd zodat de opstaande rand komt.
Alles afgesmeerd met botercreme en de zijkanten met een steentjes  matje bekleed en het water gewoon met blauw.

hoop dat je er wat aan hebt :)

5

tortengus kun je inderdaad als 'water' gebruiken. Met iets minder water aanmaken dan aangegeven staat en er dan blauwe kleurstof doorheen doen. Ik weet dat je in Duitsland ook 'waterige kleurstof' kunt kopen, als je die hebt, dan kun je een deel van het water vervangen door die kleurstof.
Al zou ik je adviseren om wiltongel oid te gebruiken omdat je daar ook marsepein en fondant mee kunt kleuren.

Succes!