Onderwerp: veganische taart
Mijn eerste veganische stapeltaart. Nog tips hoe ik hem hoger kan laten rijzen? of mooier kan afwerken voordat ik hem bekleed?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » veganische taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn eerste veganische stapeltaart. Nog tips hoe ik hem hoger kan laten rijzen? of mooier kan afwerken voordat ik hem bekleed?
Heel erg leuk geworden maar heb je wel douwels gebruikt? Lijkt nu net alsof de taart aan 1 kant een beetje inzakt.
Ik smeer altijd af met ganache. Dat krijg ik persoonlijk veel strakker dan botercreme en ik vind het ook veel lekkerder. Eerst opspuiten, dan afsmeren. Ik spuit altijd rondom, dan heb je gelijk alle kleine gaatjes gevuld en krijg je straks geen luchtbobbels. Je kunt het er ook gewoon opsmeren, maar dan moet je wel zorgen dat je dus alle gaatjes dicht hebt. Aangezien je toch al dijkjes moet spuiten is de spuitzak toch al gevuld, dus dan kun je hem net zo goed gebruiken .
Ik kan alleen de naam niet vinden van dat ding waar ik mee afsmeer en ik kan er ook niet opkomen. Het lijkt een beetje op een smoother zonder handvat. Iemand hier weet het vast . Alleen de draaitafel draaien en dat ding stil houden. Je kunt op youtube hele goede filmpjes vinden over het afsmeren van een taart. Vervolgens goed op laten stijven in de koelkast en pas als het goed stijf is bekleden met fondant. Je drukt dan veel minder snel per ongeluk een deukje in je bc of ganache. Goed met de smoother erover en dan is ie als het goed is helemaal strak.
En over de hoogte. Misschien meer mix gebruiken, lager bakken, langer mixen. Kan verschillende oorzaken hebben. Dan zou je moeten zeggen wat je precies gedaan hebt .
mooi , dat gespoten aan de zijkant vind ik erg mooi
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » veganische taart