Onderwerp: biscuit

Ik ben nog altijd op zoek naar het ideale biscuit. Voorheen gebruikte ik altijd 6 eieren op 200 gr suiker en 200 gr zelfrijzend bakmeel. Ging super, mooi gerezen strak biscuit, maar erg machtig.
Sinds kort doe ik het anders en gebruik ik het recept van "suikertaartjes". Heb ik gevonden op deze site.
Daarin zitten eieren, suiker, bloem en maizena. Ik heb voor hetzelfde bakblik de helft van de ingrediënten nodig.
Het wordt een super lekker biscuit, goed gerezen env. env.
Het is alleen zo luchtig dat het bijna niet meer te bekleden is, mooi strak wordt het in ieder geval niet meer.
Wie heeft er tips voor mij, of wie heeft er ervaring met funcake biscuitmix

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

2

Re: biscuit

Ik heb heel lang mijn biscuits 'from scratch' gemaakt. Ik gebruikte op 6 eieren 180 gr suiker en zelfrijzend bakmeel. Met de maizena en bloem wordt het naar mijn idee té luchtig, waardoor het inzakt als je er alleen al naar wijst.
Sinds een maand of 7 werk ik met de biscuitmix. Wat een verademing! Mooi van structuur (veel fijnere structuur dan met bakmeel), lekker, luchtig maar bovenal: strak!
De biscuitmix mag iets minder zoet wat mij betreft, maar dat neem ik er dan toch maar bij.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Dank je, ik ga het van de week proberen. Ik wil  voor Pasen een stapeltaart maken en dan heb je toch wel iets meer stevigheid nodig.
Het biscuit met maizena en bloem is wel heeeeel erg lekker, maar het oog wil ook wat, toch?

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

Tsja, ik maak mijn biscuits altijd zelf, per ei 30 gr suiker, 25 gr bloem, 5 gr maizena. Vind dit verreweg het lekkerst. Als je de biscuit na het vullen eerst een tijdje in de koelkast zet en pas daarna gaat vullen krijg je hem echt wel strak. Nooit een probleem mee gehad...

5

Anne-Marie63 schreef:

Tsja, ik maak mijn biscuits altijd zelf, per ei 30 gr suiker, 25 gr bloem, 5 gr maizena. Vind dit verreweg het lekkerst. Als je de biscuit na het vullen eerst een tijdje in de koelkast zet en pas daarna gaat vullen krijg je hem echt wel strak. Nooit een probleem mee gehad...

Hoe lang mix je dit geheel? En gebruik je gewone suiker of basterdsuiker??

6

Mijn recept bestaat uit eieren, bloem, suiker en citroenrasp... ook nog nooit problemen mee gehad. Ik vries ze altijd in, persoonlijk vind ik ze dan ook lekkerder worden :)

Less is more :)

mijn recept bestaat uit boter, poedersuiker, amandelpoeder en eieren, deze kan je super strak verwerken en ook invriezen :)

Ik mix de eieren met de gewone suiker minstens 10 minuten maar liever nog een kwartier