Onderwerp: Mijn Suger Craft Gun wil niet meewerken, HELP!

Ik heb afgelopen week een suger craft gun gekocht maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik heb al allerlei filmpjes bekeken en informatie gelezen maar nog wil het niet lukken.

Steeds als ik er fondant in heb gedaan en deze wat heb aangedrukt met de ' hendel' recht boven op die koker, dan probeer ik door de rode hendel in te drukken om de fondant eruit te krijg. Als ik de rode hendel indruk dan maakt de suger craft gun een klik geluid en komt mijn fondant er nog geen millimeter uit :/  Soms dan maakt hij geen 'klik'geluidje maar dan komt er alsnog geen fondant uit. Daarnaast is daarna ook alle druk van de fondant en lijkt de ' hendel' recht boven op die koker een beetje omhoog geschoten.

Doe ik nu iets fout of zal het aan mijn suger craft gun liggen?

2

Re: Mijn Suger Craft Gun wil niet meewerken, HELP!

Waarschijnlijk is je fondant te stug. Probeer het zo soepel mogelijk te kneden of, en dat is de enige keer waarbij ik altijd Crisco gebruik, kneed er een likje crisco door. Fondant is wel zacht, maar wel droog, er zit geen vet in en daarom 'glijdt' het niet altijd zo makkelijk door de kleine gaatjes van de gun. Door het toevoegen van een beetje vet (=Crisco) lukt dit wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ik ga het proberen. Dankje voor de tip!

4

Die 'klik', voelt dat alsof hij zeg maar doorslaat. De druk/spanning is er vanaf en je hebt de hendel direct tegen de sugar gun aan? Zo herken ik het tenminste van mijn vorige. Die deed dat ook. Ik heb hem toen mogen ruilen. Deze die ik nu heb, doet het ook nog wel eens, erg irritant. Ik heb sinds kort de extruder in huis. Super fijn ding!