1

Onderwerp: Mijn aller eerste stapel taart.

Nou deze was voor de verjaardag van mijn schoonmoeder als verrassing en het is dus een stapel geworden. Mijn eerste taart was 13 maart voor mijn zoontje sinds dien helemaal aangestoken hier het resultaat.

Vond het zelf wel door de beugel kunnen en schoonmama en familie vonden m mooi dus dat was goed maar ik loop toch tegen veel dingen aan maar we gaan door en oefenen oefenen oefenen

En de smaak niks dan complimenten dus dat zat gelukkig wel goed want tja eerst even proeven dat kan dan weer niet hihi.

de onderste laag is 24cm en gevuld met eerst jam en daarop champagne crème en de tweede laag champagne crème wat ik best bewerkelijk vond om te maken.
En het tweede taartje 20cm was chocobiscuit gevuld met eerst dun laagje bc extra met caramel smaak en daar weer bonbonblok vulling en de tweede laag bonbonblok vulling.

De meeste problemen waar ik nu tegen aan loop is dat mijn fondant ( funcakes ) voor de versieringen net als de strik bv tijdens het drogen kleine haarscheurtjes krijgt en ik hoef het maar op te pakken en het valt uit elkaar pffff hoeveel ik wel niet opnieuw heb gedaan maar jah.

tips hierover meer dan welkom.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-MAV6MTKP.jpg

2

Re: Mijn aller eerste stapel taart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-IGBUNBYX.jpg

Gebruik je crisco of poedersuiker? Ik merk zelf dat wanneer ik poedersuiker gebruik ik sneller haarscheurtjes krijg. Wanneer ik crisco gebruik heb ik hier geen last van.

4

Hoi jolanda Ik gebruik crisco om mijn handen in te vetten zodat het er niet aan blijft plakken en verder eigenlijk niks mijn werk oppervlakte blijft het niet aan plakken.  En ik kneed het volgens mij ook echt soepel genoeg ben ik echt lang mee bezig en met verwerken is er ook niks aan de hand maar het gebeurt tijdens het drogen

5

Hoi jolanda Ik gebruik crisco om mijn handen in te vetten zodat het er niet aan blijft plakken en verder eigenlijk niks mijn werk oppervlakte blijft het niet aan plakken.  En ik kneed het volgens mij ook echt soepel genoeg ben ik echt lang mee bezig en met verwerken is er ook niks aan de hand maar het gebeurt tijdens het drogen

Als je fondant wat uitgehard is door het drogen moet je het wel voorzichtig behandelen. De buitenkant is namelijk vrij hard, maar de binnenkant niet. Alleen het buitenste laagje hard uit. Als je fondant op dat moment een klein beetje buigt dan breekt het buitenste uitgeharde laagje en krijg je dus die kleine scheurtjes. Is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken.

7

mooie kleuren combi en een mooie taart

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

8

ik vind je kleuren heel erg mooi, diep intens... Welke kleurtjes gebruik je?

9

Vind het een super mooie taart en hele mooie kleuren!

ook je bloemen zijn heel erg mooi :thumb:

10 Laatst bewerkt door Maria1000 (10-04-2014 13:20)

Leuk geworden! Lief ook die viooltjes. Ja van dat vantevoren niet kunnen proeven dat ken ik. :lol: Ik zit vaak te experimenten met smaken en dan denk ik: oh jeetje, ik hoop wel dat dit lekker is. (Maar eigenlijk zit dat altijd wel goed.)

Wauw ik vind 'm prachtig!

12

zo nu eerste even bedanken voor de positieve reacties.

Jolanda Boxem, bedankt voor het delen maar dan is het dus gewoon heel erg oppassen met decoraties aan brengen en verders is er weinig aan te doen dan!

En Frances ik gebruik kleurtjes van het merk wilton maar die meng ik dan zelf weer gebruik ze eigenlijk niet zo direct uit het potje voor het paars heb ik nu rood blauw gebruikt en dan steeds maar meer toevoegen van de kleurtjes tot ik tevreden was.

13

bedankt voor je reactie en de tip; want ik gebruik zelf nl ook de wilton kleurtjes maar zo mooi kreeg ik ze neit, ik ga dus ook maar eens aant mengen dnek ik ;-)

14

Echt heel mooi!! :D