1

Onderwerp: Hoe lang??

Hallo allemaal,

Heb de zoekfunctie al gebruikt, maar zie vooral vragen hoe lang je een kaal biscuit kan bewaren. Sorry als het antwoord al gegeven is, maar hier toch even mijn dringende vraag.

Ik moet het weekend vrij veel taarten bakken. Nu wilde ik twee taarten donderdag al bakken en volledig afwerken. Ze zijn voor zaterdag middag.
Ze worden gevuld met botercreme.

Is dit te doen of is hij dan toch echt te droog? Het zou me enorm veel schelen als ik het donderdag al kan doen, omdat ik vrijdag een grote taart moet maken.

Maar ik wil mijn klant natuurlijk niet met een droog biscuit opzadelen. Kan dit of niet doen??

Super bedankt alvast!!

Ozzie :-)

Re: Hoe lang??

En als je alle deco voor alle taarten nu eens van tevoren klaar maakt zodat je op vrijdag alleen nog maar hoeft te bakken en te bekleden?

3

Ik doe dit regelmatig, maar dan moet ik wel zeker weten dat de taart(en) die dag opgegeten worden. En ook alleen met een botercremevulling, dus niet met roomvulling. Botercreme kan heus wel wat hebben  ;). Zou de taarten alleen wel in de koeling zetten.

4

Hoi hoi,

@Jolanda, ik kan niet zo heel veel voorbereiden want het is een zwangere buik taart en er hoeft niet zo heel veel op. Die andere taart is een taart met muisjes en liggende baby'tjes, dus ook niet heel veel voorbereiding.

@Esther, ze worden inderdaad die dag opgegeten, want het zijn babyshowers, maar wil ze wel een verse taart voorschotelen het liefst. :-)
Heb zelf geen idee of zo'n taart op zaterdag nog lekker is als je hem op donderdag maakt.

5

Ozziegirl schreef:

Hoi hoi,

@Jolanda, ik kan niet zo heel veel voorbereiden want het is een zwangere buik taart en er hoeft niet zo heel veel op. Die andere taart is een taart met muisjes en liggende baby'tjes, dus ook niet heel veel voorbereiding.

@Esther, ze worden inderdaad die dag opgegeten, want het zijn babyshowers, maar wil ze wel een verse taart voorschotelen het liefst. :-)
Heb zelf geen idee of zo'n taart op zaterdag nog lekker is als je hem op donderdag maakt.

Als je twijfelt moet je het niet doen  ;)
Ik weet wel, mits goed bewaard, dat de smaak na 2 dagen hetzelfde is. Voor onszelf eten we soms na vier dagen nog van de taart. Maar dit is wel max, hoor

6

Ok, nou dan durf ik het wel aan. En wat is goed bewaren? De zwangere buik taart kan ik afdekken met aluminium folie. Het fondant dekt de cake ook al goed af toch?

En die andere taart is afgesmeerd met botercreme en dan lange vingers er tegenaan geplakt en bovenop muisjes. De lange vingers doe ik er op het laatste moment op, maar de rest kan ik gewoon doen en dan in de koelkast. De zwangere buik taart ook in de koelkast toch met chocolade botercreme?