1

Onderwerp: Wel of niet in de koelkast?

Ik heb het hele forum al doorgezocht, maar vind net niet het goeie antwoord!

Ik heb vanmiddag mijn eerste taart gebakken, en die staat nu nog af te koelen in de keuken.

Maar waar laat ik hem nou? Ik moet de taart a.s. vrijdag klaar hebben. Ik was van plan om hem morgen verder af te maken, of in ieder geval te vullen en af te dekken met botercreme, en een paar uur later de fondant er over heen.

Maar kan ik hem de komende dagen gewoon in de koelkast zetten? Want zo buiten de koelkast lijkt me ook niet goed. En waarmee afdekken?

2

Re: Wel of niet in de koelkast?

Niemand?

3

Even in een plastic zak doen. en als je hem morgen gebruikt, gewoon even laten liggen in die zak. Anders invriezen en eruit halen als je hem nodig hebt.

4

hoi, botercreme alleen moet niet per s

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

5 Laatst bewerkt door Babs (09-04-2008 19:35)

Geloof dat ik je vraag niet goed begreep.Bedoel je wat je nu met je biscuit moet doen of wat je er na het vullen afsmeren mee moet doen.
Nou ja succes in ieder geval. Het antwoord van catherine sluit ik me bij aan hoor.

6

Het biscuit zou ik in vershoudfolie wikkelen en zo laten staan tot morgen. En dan na het vullen en bekleden in de koelkast zetten.

Veel plezier!

Groetjes, Sylvia

7

Ja het stond er misschien niet helemaal duidelijk sorry.

Ik ga hem vullen met chocolade, en frambozen jam, dus niet alleen met botercreme, want dat lijkt me idd niet zo lekker.

Ok, dus nu even in vershoudfolie wikkelen en dan na het vullen e.d. in de koelkast zetten. Helemaal duidelijk!

Bedankt voor jullie hulp.

8

Hoi Elles,

Hij HOEFT niet in de koelkast hoor, een taart gevuld met botercreme en jam kan ook prima buiten de koelkast bewaard worden voor een dag of twee. Ik vind het zelf het lekkerst om hem buiten de koelkast te laten, omdat ik smeuïge botercreme het lekkerst vind. En ik wil graag het risico op condens op de taart vermijden, bij mij gaat de fondant vaak toch wel smelten in de koelkast.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!