1 Laatst bewerkt door MotherToBe (09-04-2008 15:43)

Onderwerp: slagroomtaart maken helllllpppp

Hoi Hoi,

Ik ga 2taarten maken en 1daarvan wil ik ook slagroomtaart gaan maken, aangezien niet iedereen marsepein lust..
En het mijn eerste taarten zijn.
Maar ik wil weten wat ik op de taart moet smeren, ik bedoel de nootjes die aan de zijkant zitten moeten toch ergens aan plakken, en daarboven op moet ik het dan ook smeren,moet ik dan gewoon botercreme gebruiken net als op de marsepein taart...

Helllllllp dames ,ik wil vandaag en morgen alles gaan halen zodat ik vrijdag de taarten kan maken voor de verjaardagsfeest van mijn kleine op zaterdag..

liefs mij

2

Re: slagroomtaart maken helllllpppp

Bij een slagroomtaart smeer ik de zijkanten gewoon in met slagroom en dan de nootjes erop. De nootjes blijven gewoon hard.

Succes!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Slagroom natuurlijk :) Je kan ook vlokken aan de zijkant plakken, dat doe ik altijd, vind ik erg lekker :9
Veel succes met je taart! En het resultaat wel showen h

4

Een slagroomtaart smeer je verrassend genoeg in met... slagroom! Daarna kun je er nootjes, hagelslagjes, smarties of iets anders tegenaan drukken. Bovenop spuit je toefen slagroom en daar leg je dan decoratie op, bijvoorbeeld chocoladegaletjes, stukjes fruit, snoepjes (spekkies zijn een enorme hit op slagroomtaart) of wat je maar wil, als het maar niet zwaar of nattig is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Vergeet niet om "klopfix" door je slagroom te doen, anders zakt de slagroom al na een paar uur in en heb je

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

6

lekker de slagroom erop smeren en de nootjes erop plakken,blijft lekker tot de volgende dag en daarna ook.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

7 Laatst bewerkt door Carin (10-04-2008 19:15)

Als je de slagroom klopt zoals het moet dan heb je ab-so-luut geen klopfix nodig!!!!!!!!!!!!! En zonder klopfix is ook lekkerder! En zonder blijft je slagoom in ieder geval langer lekker en eigenlijk ook langer stevig!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Dank je wel dames, voor jullie tips en antwoorden...
Echt stom eigenlijk van mezelf, had ook moeten weten dat je de taart met slagroom in smeert...
Zodra die af is zal ik wel effe foto's ervan schieten...

liefs mij