1

Onderwerp: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Ben bezig met een 3D auto (opdracht voor morgen) maar t is een groot drama. Overal deuken en butsen. Ik heb de taart afgesmeerd maar nu met de fondant erop is t geen gezicht. Iemand tips hoe ik t goed krijg? Bemoedigende woorden?

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Misschien niet helemaal duidelijk maar gewone ronde taarten krijg ik zonder bobbels strak. Het is wel m'n eerste 3 d project (buiten zwangere buiken en vrijgezellentaarten)

3

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Een stukje fondant als smoother gebruiken?

Waarmee heb je afgesmeerd? en was de taart toen wel strak?

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Afgesmeerd met chocolade botercreme. De taart was redelijk strak afgesmeerd. Maar de botercreme was wel heel zacht. Zou t daaraan kunnen liggen? Bedoel je fondant op de deuk leggen en dan uitvlakken?  Heb ik geprobeerd maar ik krijg t niet netjes weggewerkt. :(

5

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

je zal nu vast niet meer aan het taarten zijn, maar als wel...
eerst strak afsmeren, dan taart in de koelkast, stevig laten worden, en dan pas bekleden.

Succes!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

foto's zouden helpen :)

maar als je al afgesmeerd hebt én de fondant zit er al op, dan is er weinig meer te redden dan smoothen :think:

heb je cake of biscuit gebruikt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Ik bekleed ook pas wanneer de bc hard is, zeker bij 3D vormen omdat deze toch al minder stevig zijn door het afsnijden van de buitenkant (gebruik meestal biscuit)

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Ik laat al mijn taarten na het afsmeren eerst opstijven in de koeling voordat ik ze ga bekleden met fondant.

Re: Help! M'n taart is helemaal hobbelig (geen beginner)

Ik heb de taart van biscuit gemaakt (vermoedelijk was cake beter). Ik had 'm heel even in de koelkast gezet, alleen bedacht ik me toen dat ie waarschijnlijk als een gek zou gaan zweten want het was donderdag best warm. Dus toen heb ik m er snel weer uit gehaald. Fondant ging toen ook al aardig zweten toen het erop zat.

De foto's heb ik alweer van mijn telefoon gewist, dus kan die helaas niet meer plaatsen.

Klant was uiteindelijk wel blij, dus dat scheelt, maar ik geloof dat ik voorlopig geen auto's meer maak. In ieder geval nog bedankt voor het meedenken allemaal!