1 Laatst bewerkt door IlonaP (29-03-2014 22:00)

Onderwerp: Vierkante biscuit loopt taps toe

Hoi hoi,

Als ik mijn vierkante biscuit bak valt het mij op dat de zijkanten altijd een soort tabs toelopen.
Snap niet wat ik verkeerd doe, dus hoop dat jullie mij kunnen helpen aan een oplossing.

Op deze  foto heb ik het biscuit al omgedraaid (dus wat nu de boven kant is, was de onderkant tijdens het bakken)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFWD7NG8-D.jpg

Groetjes ilona

Ik heb al gemeld dat ik me titel vergeten ben ;)

2

Re: Vierkante biscuit loopt taps toe

Lijkt mij aan de bakvorm liggen. Is die wel recht?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

ik lees even mee, heb dit nl ook en de randen van mijn bakvorm zijn kaarsrecht.
ik los het op door langs alle kanten een randje eraf te snijden maar eigenlijk vind ik dat ook altijd wel zonde...

4

Mijn bakvorm ziet er toch recht uit naar mijn idee.

Ik gebruik de mix van funcakes. Ik bak op 160 graden heteluchtoven.

Zou het aan het lossen kunnen liggen. Ik los het biscuit altijd gelijk op de kop (bovenword onderkant) en druk het biscuit licht aan om om de lucht uit de bolle kant te krijgen.
Heb altijd begrepen dat dit de juiste manier is.

5

Ik heb dit ook vaak, dat de hoeken iets schuin naar binnen lopen. Dus de hoek is niet mooi strak en recht... terwijl mijn bakvorm dat wel is.

6 Laatst bewerkt door Esther68 (30-03-2014 11:31)

Ik heb dit bij mijn vierkante taarten ook altijd iets. Ik bak in een PME bakblik. Tegenwoordig stort ik mijn biscuits wel gelijk, maar draai deze om en laat ik dus afkoelen met de rechte kant onder. Ik druk de biscuit nooit aan met een plank oid. Wel smeer ik het beslag naar de zijkant omhoog zodat ik een redelijk rechte biscuit krijg.

7 Laatst bewerkt door djehr (31-03-2014 12:00)

Wat misschien kan helpen is je vorm 1 niveautje hoger in de oven zetten.
Ik heb hetzelfde gehad maar dan precies andersom.

8

Hoi djehr,

Ik moet deze week nog 3 vierkante biscuits bakken dus gaat je tip zeker proberen. Thanx, ik laat je weten of het geholpen heeft.