1

Onderwerp: Puzzelplaatje omlijning?

Moet komende week voor het eerst een puzzelplaatje maken. Heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt, maar vraag me even af hoe ik de omlijning het mooist krijg. Het wordt overigens een Nijntje (simpel beginnen ;)) Ik zag iemand op youtube het doen met een zwarte stift, maar zie veel plaatjes met zwarte fondant. Ga er vanuit dat dat met de sugargun is gedaan. Nu kan ik natuurlijk beide methodes uitproberen en kijken wat ik het mooist vind, maar jullie hebben vast tips. Zie overigens ook wel nijntje puzzels voorbij komen zonder omlijning, maar dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

2

Re: Puzzelplaatje omlijning?

Ik zou het met de sugargun doen.

3

Grappig  ;)  ik vind juist de zwarte lijnen niet zo mooi. Het maakt de afbeelding zo hard, vind ik. Zeker als de taart voor de rest zachte kleuren heeft, wat vaak is  ;) (roze, wit enz..)
Maar ik zou geen stift gebruiken voor de lijnen. Dan krijg je de lijnen nooit zo mooi gelijk. Ik zou het sowieso niet kunnen, want ik heb nogal een onvaste hand, jammer genoeg.

4

als ik met lijntjes werk gebruik ik altijd de sugar gun

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Je kunt het lijntje ook in de kleur van het plaatje doen, wel met de sugar gun, dan lijkt het al minder hard.

Christine.

Esther68 schreef:

Grappig  ;)  ik vind juist de zwarte lijnen niet zo mooi. Het maakt de afbeelding zo hard, vind ik. Zeker als de taart voor de rest zachte kleuren heeft, wat vaak is  ;) (roze, wit enz..)
Maar ik zou geen stift gebruiken voor de lijnen. Dan krijg je de lijnen nooit zo mooi gelijk. Ik zou het sowieso niet kunnen, want ik heb nogal een onvaste hand, jammer genoeg.

Grappig hoe zo eigenlijk idd dan iedereen weer iets anders mooi vind. Ik doe het eigenlijk wel altijd omdat ik de afbeelding dan mooier uit vind komen. Vooral bij nijntje omdat daar in het 'echt' ook een dikke zwarte lijn omheen zit.

Heb het toch zonder lijntje gedaan. De klant wil de basis van de taart behoorlijk donker paars en dan komt dat witte toch wel mooier uit zonder zwarte lijn ;-).

8

hoi , ik ben bezig met een woezel en pip taart , mijn eerste puzzelplaatje die ik dus zelf niet mooi vind, het uitsnijden is een beetje bobbelig en denk dat ik er dus een lijn omheen wil om dit te verdoezelen ik heb geen sugergun , en dacht aan van die decoratie stiften die ze ook bij de jumbo hebben , zou dit werken ?

of hebben jullie een tip voor mij om dit op een andere manier weg te werken

ik zou denk ik gewoon met mijn vingers langs de snijrandjes gaan en deze zo glad maken. Ik vind een zwarte lijn erom getekend of met de sugarcraftgun niet mooi. Maar dat is persoonlijk, wie weet heeft iemand anders nog een tip. Succes  :thumb:

Groetjes Kirsten

10

bedankt voor je reactie ik kan dat eerst wel even proberen om het met mijn vingers glad te krijgen :D

Ik werk het meestal eerst even bij met m'n vingers en dan later nog 'ns met een tooltje (die ene met een plat, wat breder uiteinde). Voor mij ook geen lijntjes...