1

Onderwerp: simpele cupcakes, help!!!!

Hoi allemaal.
Ik ben een beginnende bakker en ik heb voor volgende week woensdag een bestelling van 200 cupcakes!!
Ik heb geen idee wat ik zal maken. Het moet in ieder geval makkelijk en snel te maken zijn omdat ik er 200 moet maken, hrt liefst met fondant... heeft iemand ideeën??? Vanavond ga ik naar de makro dus ik kan nog van alles halen.

Gr. Amke

2

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Het is trouwens voor een lady's night, maar er komen ook kleinere kinderen

3

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Mischien met een printje of een uitsteker een versiersel maken. Je kan ook een toef op een cupcakes maken met een klein bloemetje of iets dergelijks erop, in ieder geval veel succes en welkom op het forum

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Dankjewel, ik heb wel een idee om met een uitsteker bloemetje uit te drukken en dan op het cupcakje te plakken, natuurlijk met onderlaag.
Maar wat voor kleur?

5

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Voor een lady's night zou ik voor roze gaan met een beetje zwart maar dat vind ik mooi :O

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

6

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Je hoeft geen rekening te houden met de kinderen vind ik, die snoepen toch wel mee. Wat makkelijk is, is veel bloemetjes maken & verschillende toeven op de cupcakes.
& anders bekleden met bloemetje erop ofzo

i just LOVE it!

7

Re: simpele cupcakes, help!!!!

okee, bedankt voor de reacties... ik denk dat ik heel veel bloemetjes uitsteek en dat in de kleure oranje, roze en lila, en donkergrijs. eventueel kan ik nog een parel in het midden plakken.
ik zal foto's sturen van het resultaat....

8

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Mag ik vragen waarom je als beginnende bakker een opdracht aanneemt voor 200 cupcakes? Je zegt zelf al dat je geen idee hebt hoe je dit gaat doen en wat je moet maken.
Dit is toch een hobby van je? Volgens mij moet het dan vooral leuk blijven en in ieder geval geen stress opleveren.
Dus wellicht voor een volgende keer handig te weten dat je ook 'nee' mag zeggen.

Goed bedoeld hoor. Ik wens je veel succes met bakken. Maak er iets moois van!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

9

Re: simpele cupcakes, help!!!!

Ik durf het nog niet, zoveel cupcakes.... Of het moeten mini's zijn  ;)
Vanwege de decoratietijd zou ik, denk ik een toef doen, met een klein bloemetje erop, maar dan zit je weer met de houdbaarheid. Fondant/marsepein kun je gewoon veel langer van tevoren maken. Ik vind oud roze/zwart/wit/zilver altijd wel een mooie combi (terwijl ik eigenlijk niet zo van het roze ben  ;) )