1

Onderwerp: Plakkerig

Vandaag heb ik mijn eerste taart gemaakt, heb fondant gebruik
vast van het verkeerde merk (Wibra) en tijdens het uit rollen bleek dit
nog al plakkerig te zijn.
Ik heb eerst goed gekneed, toen mijn ondergrond met poedersuiker bestrooit
en toen wou ik het mooi uitrollen maar het bleef plakken aan mijn werkblad  :/
Het is uiteindelijk wel gelukt maar niet mooi geworden.

Welk fondant kan je het best gebruiken en waar kan je dat kopen?
Verder hoeveel ben je ongeveer nodig voor 1 taart van 24 doorsnee?

2

Re: Plakkerig

Fondant van de wibra/xenos etc  :nooo: 
Als je iets wilt dat echt niet scheurt moet je met callebaut werken, maar dat is wat duurder. Pettinice en funcakes zijn goed. Er zijn nog wel meer merken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
In de webshop is dit allemaal te koop, maar wellicht zit er ook een taartwinkel bij je in de buurt.
In het menu tabellen hierboven vind je de hoeveelheden.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Plakkerig

Ik heb zelf fondant van de sligro, is ook wel lekker. En blijft ook niet zo plakken. Ik smeer meestal mijn ondergrond in, met een heel dun laagje crisco. Werkt ook goed...
Succes...

4

Re: Plakkerig

Ik doe het hetzelfde als Diaan87, fondant van de Sligro (vind ik erg fijn werken - beter dan funcakes) op een met crisco besmeerd werkblad. Niet te lang kneden is ook belangrijk, anders wordt de fondant te zacht en plakkerig. Verder smeer ik bij het kneden ook mijn handen in met wat crisco, zodat de fondant daar niet aan blijft kleven. Succes!

5

Re: Plakkerig

Ik werk al bijna een jaar met de rolfondant van bouwhuis, werkt prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Plakkerig

Ik maak zelf mijn fondant, niet voor alles maar voor het bekleden van een taart wel. Verder gebruik ik fun cakes.
ik heb satin ice eens geprobeert maar daar had ik al heel gauw spijt van =(

7

Re: Plakkerig

Ik gebruik altijd Funcake`s en dat rol ik uit op een burolegger van de Ikea. Werkt voor mij super.