1

Onderwerp: How to Shopping Bag...

Hallo,

Ik wil een shopping bag gaan maken (met uitstekende papiertjes/doekjes)
Op internet staan heel veel foto's maar geen complete how-to.
Is er iemand die een shopping bag heeft gemaakt en de do's en don't met mij wilt delen.

Ik wil de shopping bah van biscuit maken en vullen met slagroom en banketbakkersroom.
Afsmeren met botercreme.

Nu mijn vragen:

Is biscuit stevig genoeg? (Ik vind cake niet zo lekker)
Bekleed ik de taart in een keer of met 4 losse delen?

Alvast bedankt!

Groetjes

2

Re: How to Shopping Bag...

lees even mee!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

het zou helpen wanneer je hier een voorbeeldfoto plaatst, ik snap tenminste niet waar je het over hebt =)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4 Laatst bewerkt door Pie&Cake (27-03-2014 19:57)

http://static.dyp.im/t0a1iYWFdc/16be0ddefeef292c13c44958240988ef.jpg

Dit is wat ik bedoel

5

:thumb:

tsja.... ik denk dat in 4-en het makkelijkst is en dan over de verticale naad een wegwerk-bandje :)

Dit kan wel van biscuit, is eigenlijk een stapel van rechthoeken, als je maar dowels gebruikt en een stevig karton :y

6 Laatst bewerkt door Pie&Cake (27-03-2014 22:40)

Bedoel je dan, een kartonnetje tussen de taarten en dan bekleden?
Dan zit het karton in de taart. Hoe haal je het er uit? Of is het snij er maar in en je voelt het wel zitten ? :-D

7

anders worden het wel hoge stukken.... ik weet niet hoe groot jouw gebaksschoteltjes zijn? ;-)

Ja, gewoon maken als stapeltaart (ik neem tenminste aan dat je hem zo hoog maakt....). Bij prinsesjurken (wondermold) en double barrels zit er ook karton in het midden =)

Dus 1e taart gewoon vullen, bovenkant afsmeren, laagje fondant/marsepein erop, dowels erin, volgende taart erop en in z'n geheel afsmeren (evt onderste taart alvast eerder een crumbcoat geven).
Bij aansnijden stopt je mes vanzelf bij het karton hoor :y Eerst de bovenste aansnijden, karton eraf en dan onderste aansnijden =)

8

Carien schreef:

anders worden het wel hoge stukken.... ik weet niet hoe groot jouw gebaksschoteltjes zijn? ;-)

Ja, gewoon maken als stapeltaart (ik neem tenminste aan dat je hem zo hoog maakt....). Bij prinsesjurken (wondermold) en double barrels zit er ook karton in het midden =)

Dus 1e taart gewoon vullen, bovenkant afsmeren, laagje fondant/marsepein erop, dowels erin, volgende taart erop en in z'n geheel afsmeren (evt onderste taart alvast eerder een crumbcoat geven).
Bij aansnijden stopt je mes vanzelf bij het karton hoor :y Eerst de bovenste aansnijden, karton eraf en dan onderste aansnijden =)

Heel erg bedankt Carien!

Ik heb de taart als een stapeltaart gemaakt met 4 losse delen en een extra stukje over de naden heen.
Alleen de extra verhoging (waar ze tissue eruit steekt) viel steeds naar binnen. Ik heb de plakken toen maar een aantal uur in open lucht laten drogen waardoor de iets harder en steviger stonden.
Hierdoor was het wegwerken van de naden weer heel moeilijk geworden, het scheurde namelijk wat sneller.

Misschien nog tips hiervoor? :)