1

Onderwerp: Combi magnetron/oven ervaringen..

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van baksters met ook een combi magnetron/oven.

Ik gebruik de heteluchtoven stand, maar ik heb het idee dat ik dan altijd meer mix moet gebruiken dan er aangegeven staat op de tabellen.

Hebben jullie dit ook met een combi? Mijn taart met de hoeveelheid van de tabel voor de gewenste vorm wordt max. 4 cm hoog. (en met een grotere hoeveelheid mix werd mijn taart helemaal niet gaar...)

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

2

Re: Combi magnetron/oven ervaringen..

Zelf heb ik een whirpool combi.

Bij mij heet de bak stand voor biscuit turbogrillcombi

Zelf bak ik het biscuit vrij laag eerst 15 min op 100 graden en dan 20 op 125 graden wordt wel altijd mooi hoog ,7,8 cm en is ook mooi gaar.

Denk dat het ook erg per merk scheelt, ik heb ook echt een poosje moeten uitproberen.

Baklataart...kun jij je stand dan verhogen zonder dat de deur open moet? Dan bak jij inderdaad ook je taart niet op een hele hoge stand qua graden. Waarschijnlijk gaat het bij mij daar dan ook mis mee....

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

4

ja hoor,  ik laat de deur gewoon dicht :D

5 Laatst bewerkt door Chocomonster (26-03-2014 15:52)

Ik heb ook een combimagnetron en bij mij moet dus inderdaad de deur open voor ik kan verhogen. Bovendien verhoogt ie dan met een megaturbosnelheid, waardoor de bovenkant verbrand, en als ik wat te laat ben met opnieuw instellen, begint ie ook na de baktijd als een malle te koelen. Moet ie dan nog langer, dan gaat ie vervolgens weer als een gek verhitten om weer op temperatuur te komen...
Ik maak geen biscuit maar cake, maar bak altijd een constante temperatuur op 160 graden. De kleinere vormen zijn dan met 60 minuten gaar, maar de 25 rond bijvoorbeeld heeft minstens 1,5 uur nodig.
Als je biscuit met grotere hoeveelheden niet gaar wordt, raad ik je aan om op een lage temperatuur lang te bakken. Uiteindelijk zal het een keer gaar moeten worden ;) Het liefst zou ik willen bakken op 150, maar ik kan kiezen uit 130 en 160 en 130 is te laag, daar wordt het niet gaar mee. Daarom 160 en zeker op het einde goed in de gaten houden.

6

Ik bak ook in een combi en heb ook veel problemen gehad, hij kwam niet hoger dan 3 cm. Ik kreeg er wat van :grr: Na veel uitproberen bak ik nu een biscuit( van funcake mix) van 20cm ongeveer in 35 min.
Eerst 20 minuten op 150 gr daarna draai ik de temperatuur(zonder de deur te openen) op naar 170gr. Dan nog 15 min.
Mijn kapsel zijn nu ongeveer 6á7 cm hoog, Ik ben er nu tevreden over.
Succes, de aanhouder wint( mij is het uiteindelijk ook gelukt)

7

Ik bak in een combi, van het merk Whirlpool waar ik volgens mijn hele leven al in bak, maar gebruik NOOIT de combi mogelijkheid voor biscuit. Ik bak gewoon op hete lucht en schroef na ongeveer de halve baktijd de temp. van 150 naar 175 en ik heb altijd perfecte en hele hoge taarten

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Oh, en ik gebruik iets meer mix dan op de verpakking staat, maar wil ook hoge taarten. Een taartje van 20 cm gaat bij mij beslag in voor 25 cm, deze bak ik 21 minuten op 150 en dan 23 minuten op 175 en dan hoef ik echt nooit te checken, altijd goed en gaar. Overigens staat mijn bakvorm altijd op de glasplaat, dus niet hoog op het rooster

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda