1

Onderwerp: Hoe krijg ik mijn taart helemaal gaar???

Ik heb een mooie voetbal bakvorm. Goede hoeveelheid mix gevonden (340 gr fc mix) om de vorm mooi gevuld te krijgen. Alleen blijkt mijn taart dus niet helemaal gaar te worden.

De ene keer (had ik teveel mix) was het nog helemaal nat, was totaal niet mee te werken.
De tweede keer met de goede hoeveelheid mix, bleek het nog wat nattig te zijn en heb ik de tijd verlengd met 5 minuten.
Ik had dus 165 graden hetelucht oven, 45 minuten. Maar als ik zo teruglees op het forum, zou mijn 165 graden ook te hoog kunnen zijn???

Hoe krijgen jullie nu een mooie voetbaltaart die mooi hoog is EN gaar???

Zijn er veel mensen die een heating core gebruiken? Ik heb hem nu besteld en twijfel of ik deze bij de vierkante vorm van 25x25 ga gebruiken.

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

2

Re: Hoe krijg ik mijn taart helemaal gaar???

Toch langer bakken. Ik zet mijn biscuit van bv 25 (400 gr mix) zeker wel 50 minuten in de oven op max 150 gr hetelucht.
Een heating core heb ik ook een keer gebruikt voor de 30 cm, maar vond het een onding en gebruik het nooit meer. De biscuit wordt er niet mooier op, vind ik. Nu gebruik ik voor de 30 cm een omgebogen satepen. Voor de 25x25 gebruik ik niks.

Ik ga vanavond inderdaad eens proberen om met mijn vierkant 25 cm te bakken op 150 graden en dan 50 minuten. Eens kijken....waarschijnlijk is het gewoon heel veel proberen en alles opschrijven als het wel goed gaat.

Facebook: Smeetjes Taartenhoek

4

Langer bakken. Niet iedere oven is hetzelfde. Ik bak ook vaak langer en op 160.
Als ik heter bak krijg ik een enorme bult op het biscuit en wordt het veel te donker, terwijl de binnenkant nog niet gaar is.
Dus, lagere temperatuur en langer.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Of temperatuur op laten lopen, dan wordt het biscuit wat geleidelijker gebakken!
bijv 145 - 160 - 175 graden. Ik begin (met een 25 cm bakvorm) meestal met 18 min op 145, dan 16 op 160, en dan 14 of 12 ofzo op 175 (en dan even kijken of de taart gaar is)

.. Want taart kan altijd!!