1

Onderwerp: hoort mijn vraag bij bakken, bekleden of decoreren?

Ik mag voor mijn buurjongen "de gouden bal van Messi' maken. (zie foto) Oeps...

http://static2.volkskrant.nl/static/photo/2013/2/0/6/20130116220400/media_xl_1487721.jpg

Ik heb wel vaker voetballen gemaakt maar dat waren altijd halve. Voor deze taart wil ik een hele bal maken. Dus twee halve bollen op elkaar. Nu vraag ik mij al of ik misschien beter cake kan gebruiken ipv biscuit. Ik ben bang dat de bal anders gaat inzakken tijdens het bekleden.


Wat denken jullie?

2

Re: hoort mijn vraag bij bakken, bekleden of decoreren?

ik denk idd cake en dan met een kartonnetje halverwege  :)

misschien de vorm van Wilton gebruiken?... dan is de bal echt rond (2 blanda's is niet helemaal rond volgens mij :think: )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: hoort mijn vraag bij bakken, bekleden of decoreren?

Dank je, Carien!

4

Re: hoort mijn vraag bij bakken, bekleden of decoreren?

Ik heb ook eens een hele bal gemaakt van 2 halve blanda's van 12 cm. Dit is al lang geleden en was eigenlijk meer een verrassing voor mijn zoon. Geen opdracht dus  ;) . Ik heb toen de halve bollen, wel van biscuit, een beetje uitgehold en gevuld met botercreme. Toen op elkaar geplakt. Dit bleef goed zitten. Toen heel dun bekleed en de voetbalvlakken erop geplakt.
Later had ik een discobal nodig. Dit was de topper en heb ik gewoon van piepschuim gemaakt  ;-) . Ik bedoel...als het alleen voor een topper is, zou ik piepschuim gebruiken (kan de buurjongen ook nog eens bewaren  ;-) ) omdat het afsmeren en bekleden niet echt gemakkelijk is, vind ik.