1

Onderwerp: Hoeveelheden high tea

Vandaag heb ik voor een hightea bij mijn schoonmoeder mogen bakken voor 20 personen.
Voor mijn gevoel had ik normale hoeveelheden, maar er is maar heel weinig gegeten.
Hebben jullie ervaring hiermee? Hoeveel maak je?

Wat ik had per persoon:
Klein stukje taart (jam als vulling)
2 brownies
2 scones
1 macaron
4 kleine sanwitches (in totaal 1 boterham)

Alles was iets kleiner dan bij een volledig portie.
Ik had niet verwacht dat alles op zou raken, maar ik had wel verwacht dat men iets meer zou eten dan 1 stukje taart en 1 sandwich...
Het voordeel is dat mijn mil nu gelijk genoeg had om mee te trakteren op haar werk.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

2

Re: Hoeveelheden high tea

Ik heb geen ervaring met het zelf maken, dus kan je daar niet bij helpen.
Wel met het zelf opeten :lol: . Het lijkt mij niet heel erg veel wat je berekend had pp. Als ik ga high tea-en met vriendinnen, dan eten wij wel meer dan dat jij had gemaakt. Vooral ook omdat het vaak kleine porties zijn en omdat je er toch wel gauw een uur of 2 zit.
Maar goed, ik weet dus niet hoe dat voor andere mensen is.

3

Ik denk dat jij toch wel een normale hoeveelheid hebt gemaakt.
Zelf nooit een high tea gemaakt.
Pas had ik een high tea. En wat was het lekker!! Iedere keer nam ik weer wat.
Ik denk dat de dames erg weinig hebben gegeten.
Jammer hoor, dan maak je er zo'n werk van en lijkt het niet gewaardeerd te worden.
Laat je er niet door ontmoedigen.

Groetjes Gerien

4

Ja, was zeker jammer.
ze vonden wat ze aten wel heel lekker, want ik kreeg nog speliaal whats appjes met hoe lekker het was.
Mijn schoonmoeder is altijd heel eerlijk en vond het ook echt goed.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

ik denk dat het beide is.. er is en weinig gegeten.. en je had ( in mijn ogen) teveel

Voor een high tea reken ik 3 hapjes pp.. .bij een sweet table ongeveer 5 ...Buiten de taart om natuurlijk