1

Onderwerp: 1ste opdracht voor een bruidstaart... Help

Hoi hoi,

Gister is mij gevraagd of ik een bruidstaart wil maken. Vind het doodeng omdat ik over het algemeen kindertaarten maak en dit zal dus het mijn 1ste bruidstaart zal zijn.

De taart is voor bekenden van ons, dus wil hem wel heel graag voor hen maken. Ze weten ook dat dit mijn 1ste bruidstaart zal zijn, maar ze hebben er alle vertrouwen in mij.

Ze willen graag een 2 laags vierkante taart met rozen & orchard lace flowers.

De vierkante taarten is het probleem niet, maar heb wel wat vraagjes over de vulling en bloemen.

1) ze willen graag een kersenjam in hun taart, maar wat is lekker om daarmee te combineren?

2) waar maken jullie de bloemen ( mijn mijn geval rozen & orchard lace flowers) op een bruidstaart van?
    Bijv. Flowerpaste, marsepein, fondant of juist fondant met tylose erdoor. Ik maak ze voor mezelf wel is   
    rozen van marsepein, maar dit is denk ik niet echt geschikt voor een bruidstaart.

3) hoelang van te voren maken jullie de bloemen en hoe laat je ze het mooiste drogen?

Hoop dat jullie mij willen helpen.

Alvast bedankt.

Groetjes ilona

Re: 1ste opdracht voor een bruidstaart... Help

Hoi,

Wat leuk dat jij hun bruidstaart mag maken. Voor alles is een eerste keer.
Als je echt mooie bloemen wil maken, kun je deze het beste van flowerpaste maken (bloemenpasta).
Deze pasta rolt mooi dun uit en is elastisch. Als je dat nog nooit gedaan hebt, kun je het beste veel oefenen en filmpjes op bijv. Youtube bekijken, boeken er over lezen etc. Bloemen maken kost best veel tijd, maar je kunt ze wel lang bewaren, bijv. in een goed afgesloten plastic bak (zodat er geen stof etc. op komt).

Een lekkere combinatie met kersenjam vind ik chocolade en bavarois. Bijvoorbeeld een chocoladekapsel, met kersenjam en gevuld met citroenbavarois en afgesmeerd met citroenbotercrème. Maar je krijgt hier vast nog meer tips over.
Veel succes en plezier met het maken ervan.

3

Hoi zusje,

Leuk dat je een bruidstaart mag maken.

Ik denk dat slagroom ook erg lekker is met kersenvulling. Ik denk dat chocolade erg machtig wordt. En hier is champagnebavaroise met lemoncurd favoriet voor bruidstaarten.

Als je hier in de buurt woonde had ik je geholpen met de rozen ;)

4

Ik vind rood fruit, zeker kersen  :p , met witte chocolade erg lekker. Ik zou dan wel een witte choco-bc maken omdat bv mousse, mascarpone of aangevette slagroom (ook erg lekker  :y ) in de koeling moeten, en bruidstaarten toch vaak langer op tafel staan.
En inderdaad....begin alvast met oefenen  ;) . Scheelt een hoop stress voor het geval het niet gaat zoals je wilt  ;)

5

Ik heb laatst kersenvlaaivulling met een laagje chocolade daaroverheen, en de 2e laag straciatella botercreme gedaan. Leek mij wel een goede combi. Heb nog niet gehoord of het lekker was.

6

Bastognecreme en kersenvlaaivulling is hier thuis favoriet.
Maar chocolade erbij lijkt me ook heerlijk, zowel wit als puur.