1

Onderwerp: CC vraagjes

Het word eens tijd dat ik mij wat meer in cc ga verdiepen...

Nu had ik het volgende bedacht en vroeg ik me af of jullie me kunnen vertellen of dat wel kan, en/of lekker is....

Choco cc bakken met cacao door het beslag. Extra ei toch?

Ik zag bij de AH Lonka caramelblokjes, die meebakken met het beslag.

Een toef van pure chocoganache

Klinkt dat een beetje als een lekker cakeje???  Graag tips of advies....

Bedankt alvast!

2

Re: CC vraagjes

Klinkt wat mij betreft heerlijk!
Pure ganache is wel heftig in een toef, houdt daar rekening mee. Ik zou niet 1:1 doen, maar meer slagroom.
Van dat extra ei weet ik niet, is wel zo bij biscuit maar of dat voor cake ook geldt??

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Ik wil graag een echte chocosmaak toef. Was bang dat met melkchocolade het niet choco genoeg zou zijn... Is dat een beter idee dan?

Iig alvast bedankt voor je reactie :)

4

Ik gebruik zowel wat extra ei als boter als ik cacaopoeder gebruik in choco cupcakes. Ik vind een toef van 1:1 pure ganache ook wel erg heftig. Zou voor een toef idd ook voor melkchocolade gaan. (Te veel) extra slagroom zou een te slappe ganache kunnen geven waardoor je toef niet stijf genoeg wordt. Ik zou ook maar een kleine toef maken want het is erg machtig.

5

Een goed en lekker idee is pure chocolade pasta gebruiken voor de toef, als je die van een goed merk koopt  (je hebt deze van Fair trade,  Jumbo eigen merk puur is ook erg goed)heb je ook echte chocolade, een andere optie is bc. van een mix en dan de helft van d boter vervangen door gesmolten en afgekoelde chocolade

Ik gebruik beiden vrij regelmatig en krijg altijd de opmerking dat het zo lekker is, in de tweede optie werk ik altijd met Callebaut

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

voor een ganache toef gebruik ik vaak toch 1:1 ganache van pure choco, maar voeg ik er een klein beetje bc aan toe zodat hij iets smeuiger wordt . Anders stijft hij zo mmoi op dat met 1 hap je hele toef op is :)

gr PIen