1

Onderwerp: donker blauw / zilver decoratie maken

Ik ga voor mijn schoonzus binnenkort geboorte cupcakes maken en in plaats van licht blauw en wit wil ik donkerblauw en zilver gaan gebruiken. Nu vraag ik me alleen even of hoe ik het beste de zilver kleurige decoratie kan maken. Ik wil candymelts gebruiken voor mini eendjes e.d. (vind zo veel fondant niet lekker). Kan ik dan het beste de extra witte candy melts gebruiken en die zilver verven? Of zal het effect mooier zijn als ik gewoon witte eendjes gebruik en alleen wat zilverkleurige glitter gebruik? Ik gebruik normaal gesproken niet echt glitter ;-).

2

Re: donker blauw / zilver decoratie maken

zilverkleurige decoraties maak ik altijd met een grijzige ondergrond die ik zilver dust. Verven kan ook natuurlijk. ;)

3 Laatst bewerkt door taartjesdroom (21-03-2014 20:33)

Als je gaat verven op candymelts heb je volgens mij wel flo coat nodig, anders blijft de verf niet zitten. Ondergrond is dan te vet.

In dit topic zijn ze gedust met zilver, ziet er mooi uit:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=213871

4

Volgens mij heb je flo-coat alleen nodig als je de candymelts wilt kleuren (mengen) met kleurstoffen die niet speciaal voor het kleuren van chocolade bedoeld zijn. De melts gaan dan klonteren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

cakebym schreef:

Volgens mij heb je flo-coat alleen nodig als je de candymelts wilt kleuren (mengen) met kleurstoffen die niet speciaal voor het kleuren van chocolade bedoeld zijn. De melts gaan dan klonteren.

Klopt, maar verven met dust en alcohol of kleurstof en alcohol gaat ook niet makkelijk, tenzij je kleurstof op oliebasis hebt.

6

Kleurstof (poeder) mengen met cacaoboter en je kunt op candymelts verven :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag