1

Onderwerp: Altijd chocosmaak bij ganache..

De laatste tijd smeer ik mijn chocotaartjes af met ganache voordat ik hem bekleed. Voor andere taarten gebruik ik altijd botercreme.
Nu vind ik ganache veel lekkerder werken maar zit een beetje met de chocoladesmaak.. Op deze manier geef ik de taarten dus altijd een smaakje terwijl botercreme naar mijn mening wat neutraler van smaak is. Hebben jullie dit 'probleem' ook? Is de smaak van witte ganache minder sterk?

Re: Altijd chocosmaak bij ganache..

Hoor eigenlijk alleen maar positieve reacties op ganache. Het past ook vrijwel bij elke vulling.

3

Ik gebruik altijd witte ganache die ik inderdaad neutraler vind dan donkere. Pure ganache heb ik 1 keer gebruikt, maar ik vond het echt heel machtig worden en inderdaad echt overheersend chocolade. Met witte ganache heb ik dat niet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

precies, ik gebruik ook nagenoeg altijd witte ganache, ook al ze zeggen 'geen chocola hoor' (vulling) en iedereen vindt het lekker :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Als m'n botercreme mix op is ga ik mij toch eens wagen aan witte choco ganache :) Kopen jullie grote zakken chocolade of alles met reepies?

6

Callebaut 2,5kg ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl