1 Laatst bewerkt door lady-vall (19-03-2014 15:49)

Onderwerp: kokoscake

Ik ben dol op kokos en wilde een keer iets anders bakken dan een biscuit. Ik dacht nog ik begin met wat simpels dus het werd onderstaande cake
http://www.smulweb.nl/recepten/1373811/Kokoscake

Niet al te moeilijk haha. Ik zag al aan het beslag dat het niks kon worden, het was plakkerig, je kon het niet gieten ofzo en al helemaal niet netjes verdelen omdat het zo klomperig was. Het staat nu in de oven maar het rijst natuurlijk helemaal niet met andere woorden: mislukt. Ik heb het precies zo gedaan als t recept. Iemand met meer kennis dan ik een idee als je zo kijkt naar het recept waar het aan kan liggen? Of misschien wil je het zelf wel uitproberen haha.

Ik ben erg onzeker over mijn bakkunsten en het is voor mij n hele stap om weer iets nieuws te proberen en als dan zelfs zoiets simpels mislukt...niet echt goed voor mn zelfvertrouwen en mn motivatie om nieuwe dingen te blijven bakken. En dan niet eens kunnen ontdekken wat ik fout gedaan heb...frustrerend ;)!

Bdankt voor het meedenken!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: kokoscake

Het ligt natuurlijk per definitie aan het recept. Ga maar na: wie steekt er nou een priem in z'n cake?  ;) (Of is dat Vlaams - in dat geval sorry buren.) Misschien is het wel niet de bedoeling dat ie mooi rijst. Ik zou er in ieder geval wat meer melk bij doen, of wat meer ei. Ligt er natuurlijk ook aan of je kleine of grote eieren gebruikt.

Niet uit het veld laten slaan hoor, het is juist hartstikke goed dat je nieuwe dingen probeert, heel veel dingen zijn nou eenmaal een kwestie van vaak oefenen (en dus ook regelmatige mislukkingen) en je eigen manier vinden.

Ik vind zelf dat ik erg lekker kan koken en ook erg veel weet over koken  O-) en bij mij mislukken er ook nog steeds dingen. En als je goeie ingrediënten gebruikt, kan het nooit echt vies worden, nietwaar?

3

Re: kokoscake

Je hebt gelijk, ik heb m net geproefd hij smaakt op zich wel maar ziet er gewoon niet uit haha. Ik zou erg graag ook mooie lekkernijen willen maken, gewoon netjes. Zonder scheuren of ongelijke hoogtes of wat dan ook. Denk dat oefenen inderdaad het enige is wat me kan helpen. En kookboeken lezen. Bedankt voor je reactie!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake