1

Onderwerp: hoeveel botercreme mix ben ik nodig voor....

...voor 6 taartjes van 15cm doorsnee?
Mijn vriendin haar dochter houdt over een paar weken haar kinderfeestje. En nu vroeg ze of ik wilde helpen met taarten versieren. Prima, maar nu was ik even een prijslijstje en benodigdheden lijstje aan het maken. Maar ik weet niet zo goed hoeveel botercreme mix ik nodig ben om 6 taartjes te vullen van 15cm doorsnee.
Ik had het idee om 2 laagjes te vullen met botercreme met eventueel een smaakje. Op de onderste laag een laagje jam erbij en dan botercreme erop, en dan op de 2e laag alleen botercreme...of is dat teveel van het goede en kan ik beter onderste laag alleen jam doen en de bovenste laag botercreme?
Kan iemand me advies geven?
En hoeveel van het recept van hier, botercreme(mix) zou ik dan nodig hebben?
Bedankt alvast!

2

Re: hoeveel botercreme mix ben ik nodig voor....

Is het misschien een idee om 1 laagje te vervangen door banketbakkersroom. Gewoon uit een pakje. Ik durf niet echt te zeggen hoeveel je nodig hebt. Ik denk met zo'n zakje van dr. Oetker dat je wel 4 a 5 laagjes kunt bedekken.
Ander misschien een proeftaartje maken?

3

dankjewel voor de tip om een proeftaartje te maken! dat ga ik denk ik maar eens doen...Iemand anders nog tips?

4

Op de funcakes verpakking staat dat je 125 gr. mix, 150 gr. boter en 125 ml water nodig hebt voor een taart van 20 centimeter. Zelf hou ik altijd iets over, dus ik zou zeggen 4x porties.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

5 Laatst bewerkt door Esther68 (18-03-2014 15:16)

Voor een 15 cm gebruik ik 60 gr bc mix. Dit is wel voor 2 lagen. Zelf zou ik geen bbr doen omdat deze in de koeling moet, ook die uit een pakje. Ik zou alleen niet de bc op de jam doen. Dus 1 laag jam en 1 laag bc.

6

Dankjullie! Hier heb ik wat aan! Het is Dan natuurlijk ook niet handig om slagroom te doen, aangezien de taartjes nog wel een poosje buiten de koeling zijn voor het decoreren... ik heb nog nooit met bc gevuld tot nu toe, dus is even aftasten...bedankt in ieder geval,..