1

Onderwerp: [feedback] Minnie Puzzeltaart

Basisbiscuit met kersenvulling ...
Bekleed met marsepein, versiering is een mengeling van marsepein en suikerpasta aangezien ik voor bvb. het zwart anders een volledige nieuw pak marsepein diende te komen.

Enkel een vraagje voor de pro's onder jullie...
Hoe snij je fijne onderdelen in de suikerpasta ? Ik vind dat deze zo snel vervormt vanaf dat ik er met het mesje aankom en dan heb ik de mooie vorm niet meer...

Om deze reden heb ik voor onderstaande Minnie 'moeten' kiezen, ik had een volledige, maar kreeg de kleine onderdelen niet mooi  =|

Alle tips en opmerkingen zijn welkom, ik ben een beginner en zou héél graag véél beter worden en specialere taarten kunnen maken, maar voorlopig lukt ook dit nog niet zoals het hoort, dus houden we het simpel...

Grtjs,

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1231618_10202521719037130_677662615_n.jpg

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1962782_10202521718597119_1713688066_n.jpg

2

Re: [feedback] Minnie Puzzeltaart

Hele leuk taart!

Nu snij ik bijna alles met de cricut, maar voorheen met een mesje, of tooltje.
Wat je kunt doen, als de marsepein of fondant wat vervormt, is met een tooltje de vorm "weer wat terugbrengen". Fondant werk ik zelden mee en hardt wat sneller uit, maar bij marsepein werkt dat prima.

Het gezichtje van Minnie, m.n. de kin, had je met of een mesje, of tooltje, nog mooi rond af kunnen werken. Het is een kwestie van modelleren  :)

3

Ik vind 'm goed gelukt!

Van Tamataartje kreeg ik de tip om het fondant uit te rollen en een tijdje te laten liggen. Dan wordt het wat harder en is het mooier te snijden zonder dat het vervormt.
Het scheelt een stuk, moet ik zeggen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

4

Bedankt voor de tips cakebym  en Nice Lady...

Ik denk dat ik nog wel wat oefening nodig heb...

Probeer zoveel mogelijk op te zoeken, maar steeds als iemand iets vraagt zoek ik op internet naar makkelijke voorbeelden.
Ik durf me er nooit aan te wagen om het moeilijker te maken uit schrik dat het zou mislukken en ik daardoor in tijdsnood kom.

Grtjs

5

Ik laat ook mijn uitgerolde fondant altijd iets drogen en snij met een heeeeel scherp mesje! Dat scheelt ook behoorlijk. Verder gewoon lekker oefenen op taartjes voor eigen gebruik, oefening baart kunst!

Leuke taart! Goed gedaan hoor!

7

Ik snij het altijd uit met dat rollertje (geel met wit), weet de naam even niet. Daarna modelleer ik het nog met dat rollertje door er tegen aan te drukken. Dan gaan de scherpe randjes weg. Ik leg het altijd op vershoudfolie en dan leg ik het geheel even in de diepvries voordat ik het op de taart leg.

De minder fraaie randjes kun je in dit geval ook een beetje verdoezelen door de hele omtrek van Minnie nog eens te maken met een zwart randje (dmv een sliertje uit sugar craft gun).

9

lief taartje, ik heb een heel scherp hobbymesje gekocht en dat ging wel beter al :)

10

Bedankt voor de leuke commentaren en de handige tips ! :-)