1

Onderwerp: Abrikozen met... lactosevrij

Hoi,

Iemand een idee hoe ik abrikozen (in welke vorm dan ook) kan combineren met een lactosevrije vulling?
Vind pure chocolade niet zo lekker. Botercreme van de mix kan niet. Kom zelf uit op MBC, maar zou graag nog wat andere suggesties hebben.

Boter mag ze hebben, evenals MinusL. Melk, wei(poeder) niet.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: Abrikozen met... lactosevrij

lemon curd? daar gaat citroen, ei, suiker, maïzena en boter in  =)
Ik zou de abrikozen dan in stukjes of gepureerd door de mbc doen, op een laagje lemon curd.... lekker fris :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door saskiahuisman (16-03-2014 16:31)

Hoi,

Hierbij een paar lactose vrije vullingen: volrecepten.nl/z/lactosevrije-vulling-taart-recept.html
Ik heb de link weggelaten omdat dit volgens de regels niet mag?

Hoi,

Ik kan je ook nog het recept mailen van lactosevrije banketbakkersroom.

5

saskiahuisman schreef:

Ik heb de link weggelaten omdat dit volgens de regels niet mag?

Die regel ken ik niet? 't Is toch geen webwinkel waar je naar verwijst?

On topic kom ik helaas ook niet veel verder dan MBC...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Je kunt ganache maken met Minus L chocolade of rijstemelk chocolade (bij de allergie producten van Jumbo). Ik heb het zelf ook en met minus L slagroom, kwark en yogurt kan je een heleboel. Zeker als ze wel boter mag! Banketbakkersroom, bavarois, ganache, mbc is ook wel erg lekker :).

Succes!

7

Dank jullie wel allemaal!
Zoals gezegd vind ik chocolade niet zo lekker bij abrikozen (te zwaar en te overheersend).
Gananche heb ik idd vaker gemaakt met MinusL, gaat prima. Helaas heb ik nog geen lactosevrije witte chocolade kunnen vinden. Zal morgen eens kijken bij de Jumbo, of ze daar ook witte rijstchocolad hebben. Want abrikozen met witte chocolade is wel een goeie combi (vind ik dan hè).

Lemoncurd is de ontvangster helaas ook niet gek op.

Ga denk ik voor een laagje abrikozen, laagje MBC met een klein beetje abrikoos erdoor.
Meer fantasie heb ik op dit moment niet. Evt. nog wat snippers pure chocolade erdoor.

www.facebook.com/cakebym

8

Bavarois is ook nog wel een idee trouwens...

www.facebook.com/cakebym

9

Je kan ook orangecurd maken...zelfde recept als lemoncurd maar dan met sinaasappelsap
Verder kun je ook bavarois maken met de minus l slagroom in alle smaken die je wil. Succes!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

10

De biowinkel verkoopt hier witte chocolade op basis van rijstemelk. Erg lekker!!

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

11

Chocolade van rijstmelk nog niet kunnen vinden bij de Jumbo. En een biowinkel heb k niet in de buurt helaas.
Maar, het wordt monchoubavarois (met minusL roomkaas ipv monchou  ;-) ) met een dun laagje MBC met een laagje abrikozen erop.

Thanx allemaal!

www.facebook.com/cakebym