1

Onderwerp: Kwastjes schoonmaken

Vanmorgen heb ik met zwart gedust, en het resultaat is erg mooi geworden! Nu zit ik alleen met een probleempje, hoe krijg ik m'n kwasten weer helemaal schoon? Er blijft nu nog veel zwart achter op de haartjes en ik wil de volgende keer natuurlijk geen zwart door de kleur die ik dan ga gebruiken.
Ik heb al geprobeerd ze in een bekertje water te zetten maar voor alsnog helpt dat niet erg..  :/

2 Laatst bewerkt door Maria1000 (16-03-2014 11:09)

Re: Kwastjes schoonmaken

Doe een beetje zeep met een beetje water in je handpalm en draai rondjes met de kwast, terwijl je hem rechtop houdt. Draai één kant op anders beschadig je de haartjes. Leg ik het een beetje duidelijk uit zo?

3

Re: Kwastjes schoonmaken

Dust kun  je uit je kwasten krijgen door je droge kwast door de maizena te halen af te strijken op een keukenpapiertje. Netzolang herhalen tot er geen kleur meer in de maizena zit.

4

Re: Kwastjes schoonmaken

Inderdaad... door maïzena halen  :y

5

Re: Kwastjes schoonmaken

Oh super! Goede tip!

6

Re: Kwastjes schoonmaken

Vinden jullie dat niet onhygiënisch, om dat maïzena te doen? :think: Of was je hem daarna alsnog af?

7

Re: Kwastjes schoonmaken

Maria1000 schreef:

Vinden jullie dat niet onhygiënisch, om dat maïzena te doen? :think: Of was je hem daarna alsnog af?

Waarom is dat onhygienisch?  :think:  Met de maizena haal je juist de ongerechtigheden eruit.

8

Re: Kwastjes schoonmaken

maïzena is toch eetbaar :-)

eerlijk gezegd vind ik met zeep niet erg eet-vriendelijk....
krijg dat er maar weer eens helemaal uit... door het water trekt het tussen de haren omhoog en dat krijg je niet weg :S

en met alleen water krijg je dust er echt niet uit :nooo:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Re: Kwastjes schoonmaken

Ik ga de maizena eens proberen! Bedankt voor jullie reacties :)

10

Re: Kwastjes schoonmaken

Ik maak eenmaal per twee weken mijn kwastjes allemaal,goed schoon met water en een beetje zeep en zet ze vervolgen een minuutje in komend water ter ontsmetting

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

11 Laatst bewerkt door Maria1000 (19-03-2014 17:03)

Re: Kwastjes schoonmaken

Carien schreef:

maïzena is toch eetbaar :-) Eerlijk gezegd vind ik met zeep niet erg eet-vriendelijk....

Jaaa, neeee, ik was m'n borden ook niet af met maïzena maar wel met zeep (of afwasmiddel - wat je wil).  =D

Ik blijf lekker bij mijn eigen methode, gewoon goed uitspoelen, krijg ik alle dust (en zeep) mee weg.  :y (En dan blijf jij lekker jouw methode gebruiken. :) )

12

Re: Kwastjes schoonmaken

afgesproken :y  :)

een bord is niet poreus, dus vandaar dat ik het wat anders vind ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl