26

Re: Ik ging op sollicitatie en moest een appeltaart meenemen.

Wat een leuke baan.........succes!

Nou ik moet zondag 6 april komen bakken en moet drie taarten maken.
Een appeltaart en bv. een kwarktaart en een derde taart maar ik maak eigenlijk nooit andere taarten pffff... dus ik vind het best lastig en eng.
Ik mag nl. geen marsepeintaarten maken.

Oei dat zou ik ook heel spannend vinden! Heel veel succes!!

29

Oh wat spannend!!

Ehm.. een chocolade taart? Een hazelnootschuimtaart? Een slagroomtaart? Een vlaai? Genoeg keuze! hihi

Heel veel succes en zet 'm op!!  :thumb:

Maaike_87 schreef:

Oh wat spannend!!

Ehm.. een chocolade taart? Een hazelnootschuimtaart? Een slagroomtaart? Een vlaai? Genoeg keuze! hihi

Heel veel succes en zet 'm op!!  :thumb:

Ja genoeg keuze maar dat soort taarten maak ik nooit en het mag natuurlijk niet mislukken maar ik heb hem even een app gestuurd ik mag ook een brownie maken dus het wordt een Appeltaart, brownie en een kwarktaart op boterkoek :)

Klinkt allemaal heerlijk wat je gaat maken!!
Ik duim mee voor een goede afloop!

32

:thumb: succes! Enneuh, carrotcake is ook heul lekker hoor :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

:thumb: succes! Enneuh, carrotcake is ook heul lekker hoor :y

Ja ik heb op facebook ook al een aantal voorbeelden gekregen maar ga toch liever op dit moment even voor het zekere.
Dit heb ik alle drie vaker gemaakt en weet ook hoe het smaakt en eruit moet zien haha dus speel op safe :)
In ieder geval wel heel erg bedankt voor jullie hulp en reactie :)

34

Oh , wat ontzettend leuk!!!

Gaat helemaal goed komen alles wat van je langs komt ziet er zo lekker en mooi uit!!!

En je hebt nog een week om te oefenen!!! :lol:

Zal aan je denken heel veel succes :thumb:  :thumb:

Wat een leuke sollicitatie.  Zou leuk zijn als je van je hobby je werk kan maken.

36

nou ben ik benieuwd hoe je dan een mooie droge bodem krijgt.
ik doe altijd wat paneermeel op de bodem en gaatjes prikken met de vork maar dan nog is mijn bodem nat en niet mooi droog, verder doe ik ook altijd wat maizena door de appelvulling voor de stevigte, de bodem smeer ik in met boter.
misschien heb jij nog tips voor me.

succes ik hoop dat je aangenomen wordt, lijkt me echt heel leuk werk  =D  =D  =D

37

oow een verse fruittaart met een wenerbodem en banketbakkersroom das ook heel lekker en makkelijk ( vindt ik dan ) ben zelf niet zo voor marsepein en fondant omdat ik daar zelf allergisch voor ben dus meer van de gewone taarten. maar als ik die creaties hier zie zooo echt goed hoor.
maar zet um op  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

38

Spannend hoor!
Slim dat je nu recepten neemt waar je je zeker bij voelt. Later kun je altijd nog iets nieuws uitproberen!
Succes!!

doggies schreef:

ik doe altijd wat paneermeel op de bodem en gaatjes prikken met de vork maar dan nog is mijn bodem nat en niet mooi droog, verder doe ik ook altijd wat maizena door de appelvulling voor de stevigte, de bodem smeer ik in met boter.

succes ik hoop dat je aangenomen wordt, lijkt me echt heel leuk werk  =D  =D  =D

Even off topic: Ik heb daar ook lang mee getobd. Nu schil ik de appels 's morgens, doe er de suiker en kaneel doorheen. Daarna zet ik het weg in een vergiet. Dan lekt er al veel vocht uit. Pas 's middags maak ik de taart verder. Ik strooi op de bodem van mijn appeltaart een paar eetlepels custardpoeder. Ook door het appelmengsel doe ik een paar eetlepels. Het laatste kwartiertje dat hij in de oven staat zet ik mijn oven op alleen onderwarmte. Bovenop is hij dan al mooi van kleur en dan gaart de onderkant beter door. Dan heb ik een mooie appeltaart.
Succes met jouw taart!

Groetjes Gerien

39 Laatst bewerkt door dollelollypop (28-03-2014 18:45)

doggies schreef:

Ten eerste dankjewel.

Ik schil de appels en doe ze in de suiker, kaneel en rozijnen zetten.
Dan ga ik aan mijn deeg beginnen en schep het appelmengsel af en toe wat door.
Dan doe ik ook 3 eetlepels custard op de bodem strooien en haal mijn appels eruit met een schuimspaan ( zon grote lepel met die gaatjes erin ) want zo lekt het vocht eruit.
Ik doe verder geen custard door de appels maar doe 2½ kilo appels in de appeltaart en de bodem is dan ook goed.
Ik heb een heteluchtoven dus heb geen onder en boven warmte maar doe hem 5 kwartier in de oven op 175 graden.
Ik doe ook nooit gaatjes in de bodem prikken en smeer ook geen boter over de bodem.
Nou in ieder geval hartelijk dank voor je berichtje en ik hoop ook dat ik wordt aangenomen :)

Allemaal weer heel erg bedankt voor jullie berichtjes en ik zal het nog laten weten hier hoe het is verlopen.
Er zijn er al een paar geweest en er zijn ook al een aantal taarten mislukt vertelde hij dus ben best zenuwachtig :s

41

Wat een spannend verhaal. Zou zo'n leuke baan zijn voor je. Ik duim ook mee, want vind dat je die baan verdient.

Succes....ik blijf je even volgen, want ook ik ben nieuwsgierig of je deze baan krijgt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

42

Spannend! Ergens anders heb je natuurlijk ook een andere oven. Maar je maakt toch heerlijke dingen altijd? Lekker op safe spelen inderdaad en veel succes! Komt vast helemaal goed. :thumb:

43 Laatst bewerkt door Maria1000 (28-03-2014 20:46)

Twee keer hoeft nou ook weer niet. :lol:

44

doggies schreef:

Een dunne laag spijs uitrollen over de bodem.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

Dankjewel voor jullie bericht en allemaal erg aardig dat jullie met me meeleven :)

46

Oh wat gaaf zeg! Gefeliciteerd alvast dat je weer een ronde verder bent.
Succes de 6e!

.. Want taart kan altijd!!

47

wat gaaf van harte gefeliciteerd met je baan en wat een orginele manier om te solliciteren hahaha

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

Mistey schreef:

wat gaaf van harte gefeliciteerd met je baan en wat een orginele manier om te solliciteren hahaha

Hartelijk dank  maar ik heb de baan nog niet hoor :)
Ik moet eerst met nog een paar mensen 3 taarten bakken en daar wordt dan weer uit gekozen dus ik ben er nog niet :)

49

ik ga het zeker op jullie manier proberen.
hartelijk dank voor jullie tips.

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Vandaag naar Hans en Grietje pannekoekenhuis geweest om mijn taarten te maken.

Ik ben weer thuis maar ben eigenlijk zelf naar huis gegaan om half drie na er drie appeltaarten, een kwarktaart en twee brownies achter gelaten te hebben.

Ik wil er verder niet teveel over kwijt hier maar laat ik het zo zeggen dat ik niet de spullen had die ik nodig had en de ruimte waar ik de taarten moest maken niet echt geschikt was om taarten te maken.
Hier kan ik echt geen taarten meer maken op deze manier dus het is jammer maar het gaat aan me voorbij.
Hij vond het erg jammer dat ik er vanaf zag vertelde hij en dat vind ik zelf ook maar het kan niet anders.
Maar over hoe ik vandaag taarten heb moeten maken daar sta ik niet achter dus heb ik afgehaakt.
Ik zou wel met twee andere meisjes aangenomen zijn dus dat is dan weer een schrale troost.