1

Onderwerp: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Hi taartenbakkers!

Ik heb volgende week een bestelling van een klein stapeltaartje. Ik heb pas twee keer gestapeld dus ik vind het altijd weer even spannend. Ik heb twee keer gestapeld met een 25-20 en daar heb ik wel plastic dowels in gebruikt en op de manier gedaan zoals hier ook beschreven staat.

Nu vraag ik mij af of ik voor mijn stapeltaartje nu 20-15 ook dowels moet gebruiken? Ik lees ook wel eens dat mensen chocoladestokjes gebruiken. Die plastic dowels zijn best prijzig dus chocoladestukjes zouden mij wat beter uitkomen. Dan doe ik er wel een papieren onderkantje onder zeg maar tussen de twee taarten.

Iemand die hierover advies kan geven?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Chocoladesticks lijken mij wat dun, zou dan eerder voor kitkats kiezen.
Houten dowels (of maiskolfprikkers) zijn volgens mij minder duur.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

plastic dowels zijn pas nodig bij 4 hoog ofzo =)
inderdaad houten dowels of maiskolfprikkers (Sligro ed) gebruiken; evt dikke rietjes opgevuld met satéprikkers...

Ikzelf ben niet zo voor choc-sticks enz, je weet nooit hoe stevig die blijven.... :S

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Houten- of bamboo-dowels voldoen prima.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Kun je die ook kopen bij de supermarkt? :)

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

6

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Nee, dat dan weer niet :P Wel bij taartenwinkels :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Ik heb gister zo'n zelfde stapeltje gemaakt en ook houten douwels gebruikt.

8

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Ik gebruik normaal ook houten dowels inderdaad maar van het weekend moest ik snel een andere oplossing vinden en heb ik cakepop stokjes gebruikt :) (de lange, moest wel stukje afknippen)

9

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

je kunt in de supermarkt mikado stokjes (chocolade/koek stokjes) kopen. op de koekjesafdeling. Deze gebruik ik altijd en blijven stevig.

10

Re: Stapeltaartje, wel of geen dowels?

Ik gebruik altijd houten dowels. Ook onder een 15 cm. Durf het niet aan met KitKat, chocosticks oid. Ben veel te bang dat de KitKats zompig worden, en de chocosticks kunnen gaan breken, in de taart.