1

Onderwerp: Beginner met taarten!

Beste dames,

Wauw ik kijk mijn ogen uit hier,wat een prachtige taarten!
Ik zou graag voor mijn dochter haar verjaardag zelf een taart willen maken (mega mindy is te hoog gegrepen ben ik bang)  nu zag ik met marsepein en gekleurde bloemen erop...om mee te beginnen lijkt me dat wel wat.

Wat heb ik nodig...kan iemand mij tips geven wat de beste basis set is?

Ik hoor graag van jullie,

Groetjes Lein

2 Laatst bewerkt door kids4co (08-04-2008 12:43)

Re: Beginner met taarten!

Welkom op dit leuke forum!

Een basis set is denk ik voor iedereen anders, maar ik zal proberen zoveel mogelijk door te geven..

Voor de cake, kan gewoon cakemix uit de supermarkt zijn, of de biscuitmix van de webshop, ook staan er hier op de site een paar basisrecepten met losse ingredienten...

Botercreme om het kapsel af te smeren zodat het mooi vlak wordt.
kan je zelf maken door even bij de recepten e.d hier aan de zijkant te kijken,
of met de mix voor botercreme van de shop!

Marsepein of fondant, je geeft zelf al marsepein aan, dat kan je bij de webshop kopen of bij een notenkraam..

Met de kleurstof kan je je witte marsepein kleuren, of je neemt gekleurde marsepein.
Kleurstof kan je ook in de webshop vinden..

Om bloemen te maken, kan je uitstekers voor koekjes gebruiken,
of de speciale plungers en uitstekers o.a. uit de webshop..
er zijn er zoveel!!! dus dat wordt kiezen!!

Een stuk pvc buis, die goed schoongemaakt is of een deegroller is handig om de marsepein uit te rollen en mooi dun te krijgen,
sateprikkertjes om de kleurstof uit het potje te halen, je hebt namelijk maar een klein beetje nodig!

Poedersuiker tegen het plakken van je marsepein..

En ik zou zeggen, zoek even via de zoekfunctie op trefwoorden wat je nog wilt weten, of kijk even bij de recepten, howto´s en de FAQ..
en mocht je er niet uitkomen, stel dan je vragen!!

Succes!