1

Onderwerp: Welke kleurstoffen

Welke kleurstoffen zijn het beste, en prijstechnisch het beste om aan te schaffen?
Zelf twijfel ik tussen AMERICOLOR of Rainbow dust Progel,

waar werken jullie mee en waarom?

2

Re: Welke kleurstoffen

Het ligt er zeker ook aan wat je wilt kleuren of dusten. Ik gebruik de Wilton kleurgels voor het kleuren van biscuit, botercreme en fondant.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

Ik bedoel fondant,.. en met dusten bedoel je: met een kwastje het fondant "schilderen?" klopt het dat dit alleen met poeder kan, maar je niet met poeder het fondant kan kleuren zoals je dat met de gels doet?

Michael schreef:

Het ligt er zeker ook aan wat je wilt kleuren of dusten. Ik gebruik de Wilton kleurgels voor het kleuren van biscuit, botercreme en fondant.

4

Hoi Wendy, Ik heb geen ervaring met het kleuren van fondant met poeder. Klopt, dusten is het "beschilderen" van fondant. Met dustpoeder en speciale alcohol kun je ook verf maken en dan echt schilderen.

Swiet Driems...waar zoete dromen uitkomen! https://www.facebook.com/swietdriems

Ik zweer bij americolor. Ik gebruik het om fondant te kleuren, maar ook om er mee te verven. Drupje kleurstof en een klein drupje alcohol en klaar!
Als je poeder aanschaft kan je daar niet je fondant mee kleuren, je kan er wel mee dusten (met een kwastje poederen voor accenten zoals roze wangetjes en schaduw) en je kan er mee verven (beetje dust met druppel alcohol mengen.

6

Ik heb even gegoogeld op de  Rainbow Dust Progel.....(omdat ik dacht dat dit dust was  ;), met dust kun je marsepein/fondant idd niet kleuren). Ik heb deze wel vaker gezien, maar weet eigenlijk niet hoe deze kleurt. Ik gebruik verschillende merken eigenlijk, maar het meest toch de Wilton colors. Ik heb het idee dat ik hier minder van nodig heb dan bij andere kleurstoffen.
Volgens mij zit er niet veel prijsverschil tussen de kleurstoffen