1

Onderwerp: Eerste keer royal icing

Hallo!

Ik heb de laatste tijd veel opgezocht over royal icing, en hoewel ik de mix en de juiste spuitmondjes dinsdag binnen krijg kan ik weer eens niet wachten natuurlijk. Dus zelf royal icing gemaakt en met een veel te groot spuitmondje op veel te kleine koekjes aan de slag!

Lentekoekjes: hartjes, bloemetjes en vlindertjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-SRRRYCWH.jpg

Ik moet zeggen, na alle horrorverhalen gelezen te hebben, viel het me alles mee! Natuurlijk moet ik nog veel oefenen want het ziet er nu nog niet uit, maar ik had verstopte mondjes verwacht, gigantische luchtbellen, te vloeibare icing, te stevige... Die van mij was iets te hard, maar verder kwam het slordige meer omdat ik nog een vaste hand moet ontwikkelen. En geduld, dat ook, haha :D

Verder is de foto weer niet geweldig, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo belangrijk :)

Re: Eerste keer royal icing

Ik vind, voor je eerste maal en zonder het "gepaste" materiaal, dat je het er aardig van af gebracht hebt, echt waar..
De vaste hand is idd een beetje oefenen maar daar kom je snel in. Je merkt duidelijk dat je er veel over gelezen hebt, zo sluit je al enkele "probleempjes" uit.
Wat ik je kan meegeven als tip, eens je enkele keren icing gespoten hebt, moet je is proberen je spuitmondje iets hoger van het koekje te houden en ondertussen de contouren te volgen. Dat stopt het bibberen een beetje.

Verder, keep up the good work!!!

:thumb:

Bedankt voor je reactie en tip Valérie!

Ik had inderdaad al even geëxperimenteerd met afstanden, 'duwen' en 'trekken', maar moet mijn eigen manier nog even ontdekken. Vond het wel superleuk om te doen, dus een vervolg komt!

4

knap gedaan zeg :thumb:

Ben heel benieuwd naar de volgende versie :D

5

wat een werk en goed gelukt

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !