1

Onderwerp: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

De titel zegt het al.. hoe lang zijn jullie gemiddeld bezig met een taart?

Soms lees ik berichten als; om 15:00 uur werd de taart al gehaald en ik begon pas om 13:00 uur. En dan staat er dus een foto bij van een perfect mooie taart! Dan denk ik; "Ben jij nou zo snel, of ben ik nou zo traag?"

Voor gister had ik een stapeltaart gemaakt; 15-20-25. En daar was dus best wel even mee bezig. Even op een rijtje gezet:

- Voor het vullen/afstrijken van de taart ben ik vaak wel 30-45 min. bezig. Meestal wel vullingen waar nog wat voor gedaan moet worden, dus niet alleen jam bijv. Dan heb ik het wel over één taart.

- Voor het bekleden (marsepein kneden, uitrollen, bekleden) ook zo'n 30-45 min. Afhankelijk van de grootte. Ook per taart.

- Voor het stapelen ook snel 20-30 minuten (stokjes snijden enz)

- Dan nog versieren.. per taart verschillend. Meestal maak ik de versiersels al eerder, maar daar zaten dit geval ook uren tijd in.

- Dan heb ik nog geen eens de tijd mee gerekend voor het kleuren van merspein/fondant, het bekleden van het onderbord, bakken van de biscuits enz.

Zeg maar eerlijk als ik gewoon traag ben hoor.. haha

2

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Ohhh ik ben lang bezig! Nouja ik weet dat ik sowieso een dag bezig ben van taart snijden, vullen tot klaar zijn hahaha. Vullingen, bakken, decoratie maak ik van te voren

i just LOVE it!

3

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Ongeveer 8 uren per taart

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

4

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Oh gelukkig ben ik niet de enige! Ik durfde eigenlijk al niet neer te zetten hoe lang ik met m'n laatste stapeltaart bezig was geweest. Nog ooit zo erg geweest, maar er zat nu toch in totaal wel 15-16 uren in. Waren wel veel versiersels, maar toch. Dan denk ik; mocht je dit voor je werk doen, dan wordt zo'n taart onbetaalbaar.

5

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Ik geen 8 uur per taart maar 2 uur is ook niet genoeg. Voorbeeld van vandaag om 09.30 begonnen (de biscuits had ik al gebakken) en was om 15.30 klaar met 2 taarten (enkele). Incl airbrushen maar dat scheelt niet zoveel qua tijd als fondant kleuren met de hand.

6

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Hier is niet zo lang terug ook een topic over geweest, daar kun je ook zien dat je niet de enige was ;)

7

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Hier de link naar het andere topic...   http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=234800

Ikzelf ben ongeveer 6 tot 8 uur met een taart bezig. Ligt er ook aan wat voor taart, hoe de decoraties zijn e.d

8

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Wilde deze link net plaatsen  ;)

9

Re: Hoe lang zijn jullie bezig met een taart?

Bedankt voor de link! Was een tijd niet op het forum geweest, dus had het even gemist  :o Ga het even doorlezen.. maar het eerste wat ik zie staan is al een opluchting; ik ben niet de enige die niet in twee uurtjes een taart op tafel heeft  :p